Afholdt: Social Commerce: Salg via sociale medier
Er Social Commerce blot en stærk 2020 trend, eller skal sociale medier være din næste salgskanal? Bliv klogere på, hvad social commerce kan, og hvordan du kommer i gang.
Afspilning af webinar kræver login
Sociale medier har længe spillet en stor rolle i markedsføringen af webshops. I de senere år er shoppefunktioner dog blevet mere og mere udbredte på kanalerne. Call to action-elementer, der har sendt potentielle kunder videre til din webshop, såsom "Køb nu"-knapper ved produktopslag (Facebook) eller "Swipe up"-funktionen i diverse stories (Instagram), har været de mest udbredte. Og i det seneste år har flere sociale medier endvidere integreret endnu flere shoppingværktøjer, der gør platformene til deciderede salgskanaler, hvor potentielle kunder både kan se, sammenligne og købe deres varer direkte på kanalen.
Dét skaber nye muligheder for dit digitale salg og yderligere omsætning gennem sociale medier.
Kom med, når vi giver dig et indblik til trenden sammen med det social media bureau Spasiba til webinar den 19. november 2020. Partnere Jeppe Conrad og Nicolaj Sandberg er oplægsholdere
Udbytte
- Hvorfor giver det mening? Indsigt i tidsforbrug og fordeling, samt fordele ved social commerce.
- Hvordan gør man? Indblik i strategi, organisation og samarbejdspartnere, implementering og arbejdsprocesser, samt KPI'er.
- Hvornår er det godt nok? Indsigt i Return on Ad Spend.
Målgruppe
Beslutningstagere inden for det kommercielle område (salg, marketing og strategi) fra både B2B og B2C virksomheder, der skal i gang med social commerce.
Oplægsholder
Nicolaj er medejer af SPASIBA The Social Agency, som han stiftede sammen med Jeppe Conrad for 12 år siden. Nicolaj har før det mange års erfaring fra reklamebranchen, hvor han bl. a. arbejdede som digital rådgiver og Kontaktdirektør med fokus på digitale strategiske forretningsmuligheder samt kampagner hos Lowe og ADNUVO.
SPASIBA The Social Agency
Nicolaj Sandberg
Medejer
Oplægsholder
Jeppe er medejer af SPASIBA The Social Agency, som han stiftede sammen med Nicolaj Sandberg for 12 år siden. Jeppe har altid arbejdet med digital forretning, først som digital projektleder hos Danske Bank med ansvar for en lang række internationale projekter bl.a. i forbindelse med Danske Banks opkøb af banker i udlandet. Senere ansvarlig for udvikling af kunderne hos det digitale bureau ADNUVO.
SPASIBA The Social Agency
Jeppe Conrad
Medejer
Styrk din faglige profil
E-handel, marketing, B2B salg og kundeoplevelser. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.