Arrangement

Afholdt: Sælg mere med CRM

Til september sætter vi fokus på, hvordan du med en fornyelse af jeres eksisterende CRM, eller implementeringen af et nyt, allerede i morgen kan igangsætte indsatser som vil løfte din salgsorganisations salg.

Dette event er desværre afholdt. Du kan dog finde en masse andre spændende inspirationsseminarer, kurser og konferencer lige her: DI Handel events.

Flere analyser dokumenterer at en stor del af de danske salgsorganisationer ikke arbejder tilstrækkeligt målrettet, effektivt og gennemsigtigt med deres salg i hverdagen. 

Konsekvensen heraf er bl.a. en svingende pipeline af for dårlig kvalitet, for få aktiviteter generelt og en ofte reaktiv tilgang mod kunder og leads, samt et salg præget af tilfældigheder og manglende udvikling af de nødvendige strukturer (best practises), som vil kunne løfte den enkelte sælgers indsats og resultater. F.eks. sikre en bedre håndtering af leads i det vigtige nysalg, øge kvalitet og udbytte af de mange eksterne salgsmøder, samt løfte konverteringsraten på den store mængde tilbud, der ofte investeres en del tid i at lave og derefter gøres for lidt for at vinde.

Der er mange ting at tage fat på og typisk et pænt stort potentiale ved at arbejde med disse indsatsområder. Og i realiseringen heraf skal salgslederen arbejde koordineret med salgsprocessen, salgskulturen, organisering af salgsarbejdet og ikke mindst de systemer som understøtter sælgerne og salgsledelsen i at arbejde effektivt i hverdagen. 

Læs mere og tilmeld dig her: Sælg mere med CRM - Vejle

Styrk dit salg allerede på den korte bane

Mange virksomheder har erfaringer med CRM - typisk mindre gode. På dette seminar sætter vi fokus på hvordan du med revitaliseringen af et eksisterende CRM, eller implementeringen af et nyt, allerede i morgen kan igangsætte nogle indsatser som vil løfte din salgsorganisations salg, parallelt med at du tager hul på og gennemfører et succesfuldt CRM-projekt. 

Investeringen i et CRM-system har ingen selvstændig værdi for salget. Men processen rundt om CRM, med at udfordre processer og adfærd i salget, med at afdække hvad man ved og ikke ved, gør og ikke gør, indeholder derimod en kæmpe værdi for salgsorganisationen. Ved at arbejde med hvordan man sælger i dag - processer, aktiviteter, definitioner, konkret adfærd, performance, mv. - kan man hurtigt afdække en række nødvendige forudsætninger for et stærkere salg. Herunder dels de indsatsområder hvor best practises, simple templates, guidelines etc. kan give sælgerne et løft nu og her. Dels hvordan et CRM-system, med de rigtige data, et funktionelt design og dashboards der hver dag viser ønskede indsatser og resultater, vil kunne understøtte og dokumentere en styrket salgsindsats.

Læs mere og tilmeld dig her: Sælg mere med CRM - Vejle

Du får på seminaret svar på følgende:

  • Hvilke indsatser og salgsaktiviteter der er de allervigtigste i et målrettet og effektivt salg
  • Hvordan CRM kan blive en stærk driver i arbejdet med at styrke jeres salgskultur, salgsprocesser mv. 
  • De 3 D'er - indhold og funktionaliteter der bare SKAL være tilstede i jeres CRM v. 1.0 
  • Forslag til konkrete aktiviteter og værktøjer der støtter op om et mere effektivt salg og brug af CRM, herunder også specifikke krav til salgsledelsen (med afsæt i cases fra bog)
  • Forslag til en fasemodel - før, under og efter - der hjælper dig med at undgå de klassiske faldgruber i et salgsoptimerings/CRM-projekt

Centrale elementer i seminaret er simple værktøjer, refleksionsøvelser, visualisering af konkrete løsninger (bl.a. CRM-dashboards) og inddragelsen af en række cases fra indlægsholders optimeringsprojekter. Alle elementer i seminaret indgår ligeledes i en ny bog af samme titel - "Sælg mere med CRM - 5 ting du ikke kan undvære, 10 fejl du ikke må begå" - der forventes at udkomme i Q4. Som deltager på seminaret får du bogen tilsendt gratis efterfølgende.

Bor du i Jylland?

Den 05. november er Niels Holme klar igen til endnu et seminar om CRM, men denne gang i Vejle.

Læs mere og tilmeld dig her: Sælg mere med CRM - Vejle

Program

    • 08:30 Velkomst, formål, tilgang til salgsoptimering/CRM

    • 08:45 De vigtigste indsatser og salgsaktiviteter i et målrettet og effektivt salg

    • 09:30 Gør CRM til en stærk driver for jeres salgsudvikling

    • 10:15 Kort pause

    • 10:25 Forslag til konkrete aktiviteter og værktøjer

      C-days, best practise for eksterne salgsmøder, nye roller i salget/salgsledelsen, forretningsplaner/rapportering etc.

    • 11:00 Fasemodellen - sådan undgår du de klassiske faldgruber i et salgsoptimerings/CRM-projekt

    • 11:20 Opsamling - 5 ting du ikke kan undvære, 10 fejl du ikke må begå

Oplægsholder

Niels arbejder hver dag med at hjælpe store og små virksomheder med at opbygge en stærkere fødekanal til salget, en mere effektiv salgskæde fra A-Z og et langt mere målrettet salg. Han har personligt givet mere end 350 virksomheder feedback på deres salgskæde-analyser over de sidste 7-8 år. Niels arbejder også som ekstern projektleder for virksomheder i længerevarende forløb, hvor opgaven omfatter at udvikle salgskulturen, -processerne og organiseringen af salgsarbejdet, samt sikre udvikling, implementering og anvendelse af en dedikeret CRM-løsning.

TheLeadCompany

Niels Holme

Partner, direktør