Webinar

CxO Update: Kunderejsen – fremtidens ledelsesværktøj

CxO Update er en eksklusiv aften for erhvervsledere i DI Handels medlemskreds. Denne aften vil vi give dig et detaljeret indblik i, hvordan kunderejsen går hånd i hånd med vækst, optimering af salgs- og marketingindsatser og bedre samarbejde på tværs af din virksomhed.

Kunderejsen – The Customer Journey – stormer frem på agendaen hos administrerende-, salgs- og marketingdirektører. Og det er der flere gode grunde til.

Kunderejsen er ikke til at komme uden om, hvis du vil tilrettelægge den stærkest tænkelige salgs- og marketingsindsats. Ved at forstå kundernes rejse, får du indsigt i deres oplevelser og dermed i, hvordan du faciliterer denne oplevelse. Det er væsentligt, hvis du ønsker at udvikle din forretning, da kunderejsen hjælper din virksomhed med at møde kunden, præcis hvor kunden er. Det gør det nemmere at både tiltrække, begejstre, konvertere og fastholde dem.

Det er også med kunderejsen ved hånden, at du lærer, om din virksomheds indsats hænger sammen på tværs af interne siloer og brug af salgs- og marketingkanaler. Er der et sted, hvor din virksomhed står svagt – hvor I forhindrer kunderne i de handlinger, der faktisk har værdi for jer? Er der muligheder I har glemt eller skal noget omprioriteres? Og arbejder alle i organisationen mod de samme mål?

Gennem en række inspirerende og fokuserede faglige oplæg deler talerne deres viden om kunderejsen, og hvordan den kan gavne din virksomheds vækst, optimeringer af salgs- og marketingindsatser og samarbejde på tværs.

Det bliver en fantastisk virtuel aften i højt tempo, hvor du får en masse ny inspiration, spændende cases og konkrete tiltag med hjem til din virksomhed.

Arrangementet er gratis for DI Handel medlemmer og er målrettet c-levels.

Styrk din faglige profil

E-handel, marketing, B2B salg og kundeoplevelser. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.

Ja tak, giv mig unik viden

Talere

  • Sidsel Dyrholm Holst

    Branchedirektør Sidsel Dyrholm Holst, DI Handel

    Moderator

  • Søren Bechmann

    Forfatter, foredragsholder og konsulent Søren Bechmann, Service Design Institute

    Kunderejsen – de første skridt

    Søren vil give dig en generel introduktion til kunderejsen og dens fordele og udfordringer, heriblandt hvilken rejse man kan starte med – og hvilke fejl man skal undgå at begå. Han vil også give dig konkrete redskaber til, hvordan din virksomhed kan tilrettelægge den attraktive, effektive og anderledes kunderejse.

  • Inspirationscase: WS Audiology

    Martin Damm Jensen President, Wholesale – Region Northern Europe, WS Audiology og Peter Aakjær Jensen, Market Director, Customer Agency

    Inspirationscase: WS Audiology

    Få en kort introduktion til, hvordan markedsledende B2B-virksomheder arbejder med kunderejser fra Customer Agency og lad dig inspirere af WS Audiologys arbejde med kunderejser for at differentiere sig på at skabe bedre og sammenhængende kundeoplevelser for offentlige audiologer. Martin vil bl.a. fortælle om, hvordan han har involveret organisationen i, at designe udefra-ind baserede kunderejser, og hvordan alle interne funktioner, der påvirker kunderejsen, er blevet involveret i, at designe værdiskabende adfærd i overensstemmelse med konkrete kundeløfter, der er aktiveret på tværs af kunderejsen.

    Martin vil også fortælle om, hvordan han har anvendt kundeanalyser til at måle på, om kunderne oplever den forskel, man ønsker at skabe, samt åbne op for såvel udbytte af, at arbejde med kunderejser, og hvilke ledelsesmæssige udfordringer, der kan ligge i at arbejde med kunderejser.

  • Ian Wisler-Poulsen

    Forfatter og foredragsholder Ian Wisler-Poulsen

    Tag ansvar for kundeoplevelsen

    Customer Experience Expert, Ian Wisler-Poulsen, hjælper offentlige og private virksomheder med at skabe bedre oplevelser og forløb for deres ”kunder” – både eksternt og internt. Ian er anerkendt for sine foredrag. Han har været keynote-speaker på adskillige konferencer og holdt oplæg flere steder i Europa og i USA. Endelig er Ian forfatter til flere fagbøger bl.a. ”Grundbog i Servicedesign" og ”Tag ansvar for kundeoplevelsen”, som udkom i marts 2021.

    Ian vil på aftenens event tale om kundeoplevelser, og hvorfor de er blevet en så afgørende faktor for virksomheder på tværs af brancher. Ian vil give eksempler på, hvad udbyttet ved arbejde med kundeoplevelser kan være, udover bedre økonomi. Herudover vil Ian give konkrete eksempler på, hvad lederen kan gøre for at understøtte og sikre de gode kundeoplevelser i virksomheden.

  • Morten Schrøder

    Director Morten Schrøder, Wilke

    Kunderejsen til fælles målretning af salg, marketing og kundeservice

    Wilke hjælper virksomheder med alt fra dataindsamling til analyse og forandring, herunder kortlægning, implementering og måling af kunderejsen.

    Få del i Wilkes erfaringer med ensretning af målsætning for og realtidsmåling af kundeoplevelsen og KPI’er på tværs af interne siloer ved hjælp af kunderejsen med udgangspunkt i cases fra flere af deres kunder.

  • Thomas Ritter

    Professor i markedsstrategi og forretningsudvikling Thomas Ritter, CBS

    Kundeindsigt er strategi – og det er topledernes ansvar

    Thomas har en dr.rer.pol i innovation og en mastergrad fra Universitet Karlsruhe i Tyskland. I over 20 år har Thomas udviklet modeller for at optimere kundeindsigt og kunderelationer, og siden 2015 har Thomas forsket i udnyttelse af data for at drive forretningsudvikling. Han er bl.a. projektleder på et nyt projekt om datadreven kundeindsigt.

    Thomas vil denne aften fortælle, hvordan virksomheder kan omsætte deres kundeindsigt og deres kundedata til at skabe den optimale kunderejse og derved øget indtjening og vækst ved at udnytte de potentialer, der ligger i deres kundedatabaser og deres kunde-vendte medarbejders hoveder.