Arrangement

Digital marketing - den gode brugeroplevelse fra data til design

DI Handel inviterer i samarbejde med Dept til en formiddag, hvor vi stiller skarpt på den gode digitale brugeroplevelse.

Vi fokuserer på, hvordan du bygger rammerne til at forbedre kunderejsen til og på din hjemmeside. Du vil lære om, hvordan du bruger data til aktivering af digital marketing på tværs af kanaler. Og vi vil dykke ned i, hvordan man undgår data-siloer og finder balancen mellem datadrevet marketing og sikker brug af data. Du vil også få indblik i, hvordan du kan måle effekten af din markedsføring på tværs af kanaler.

På dagen vil vi se nærmere på, hvordan du lærer at forstå dine brugere, og hvordan du kan bruge data fra forskellige digitale kilder til din fordel, så du kan aktivere dine kunder på den ønskede måde - ikke blot på din hjemmeside, men også på de forskellige platforme på tværs af hele kunderejsen.

Du vil få indsigt i, hvordan du sikrer den gode brugeroplevelse på dit site og hvilke designmæssige greb der skaber værdi for dine brugere og din forretning. Vi dækker hele kunderejsen fra data til design.

Styrk din faglige profil

E-handel, marketing, B2B salg og kundeoplevelser. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.

Ja tak, giv mig unik viden

Program

  • Markus Hirschenberger

    Markus Hirschenberger, Client Manager, Dept

    Velkommen ved Markus Hirschenberger

    Markus er til hverdag Client Manager hos Dept. Han vil åbne dagen og ligeledes sørge for, at vi får rundet den virtuelle konference af, så alle "logger af" klogere end de kom. I mere end 6 år har Markus hjulpet danske og internationale virksomheder med at realisere deres digitale vækst. Selv, er han født og opvokset i Østrig, men Markus er mest af alt en 'digital native' med kendskab til hele den digitale værktøjskasse. Markus vil sørge for at dagen bindes sammen af opfølgende Q&A's med vores oplægsholdere.

  • Lisanne Maatman

    LISANNE MAATMAN, TEAM LEAD INSIGHTS, DEPT

    Democratization of data

    Lisanne er Team-lead hos Insights afdelingen i Dept. Et team, som arbejder med datadrevet vækst for virksomheder. Lisanne arbejder for en bred vifte af kunder, men har baggrund inden for CRO for B2B-virksomheder. Hun har stor interesse for at optimere komplekse kunderejser for forskellige kundesegmenter som er typiske for B2B virksomheder. Oplægget vil foregå på engelsk.

    Last couple of years we’ve seen a Tug of War over data analytics: Business departments want data driven marketing and customer insights, IT departments want to keep the data secure, governed and centralized. This leads to data silos, a bottleneck we’ve seen at many clients in 2020. Without automation and data democratization, the rate at which you can execute on data use cases is directly proportionate to the number of data engineers, scientists or analysts you hire. So in 2021, we need to democratize our data by:

    - Enabling our teams: making sure data driven decision making is hammered into the values of your company.

    - Having the right data: making sure you measure the right KPIs and your data is trustworthy and secure.

    - A supporting architecture: Making sure your data architecture allows everyone in the organization (also the non-technical people) to use most or all of the data.

    Once we have these pillars in place, we can start building ourselves a roof: one of continuous intelligence used to optimize our customers’ experience and create awesome digital products.

  • Kristoffer Hald

    KRISTOFFER HALD, ANALYTICS- OG PPC-LEAD, DEPT

    Customer Data Platforms

    Kristoffer er Analytics- og PPC-lead hos Dept. Han har fem års erfaring inden for digital markedsføring og intelligent brug af data. Kristoffer vil fortælle om den nyeste udvikling inden for digital marketing på tværs af kanaler og give os et indblik i, hvordan du bruger data fra forskellige digitale kilder til din fordel. Han vil også komme ind på, hvordan du kan aktivere data på forskellige platforme på tværs af kunderejsen. I løbet af oplægget vil Kristoffer inddrage spændende cases når han fortæller om, hvordan man bedst måler effekterne af sin markedsføring på tværs af kanaler både online og offline og udfordre dig til, at tænke over din egen omnichannel indsats.

  • Jesper Hjorth

    JESPER HJORTH, USER EXPERIENCE DESIGNER, DEPT

    Brugeroplevelsen til og på dit website

    Jesper er User Experience Designer hos Dept. Han vil give indblik i, hvad du skal lægge vægt på når du vil sikre den gode brugeroplevelse på dit website. For eksempel vil han komme ind på, hvordan du lærer at forstå dine kunder på deres rejse til og på din hjemmeside. Jesper vil udover at inddrage eksempler fra brands som blandt andre Muuto, Rejsekort A/S og Wakeup Copenhagen også introducere dig til, hvilke metodiske og designmæssige greb, der skaber værdi for dine brugere og for din forretning.