Arrangement

Effektiv B2B-markedsføring via egne kanaler

Prisen til markedsføring gennem digitale kanaler som Google, Facebook, LinkedIn osv. kun har set en vej - og det er op. Dette stiller krav til, at virksomhederne bliver effektive gennem deres egne kanaler. Deltag på dette seminar, hvor vi har samlet specialister inden for B2B-markedsføring til 3 timers vidensboost.

Corona har sat skub i den digitale udvikling, og det har bl.a. resulteret i, at prisudviklingen til markedsføring gennem kanaler som Google, Facebook, LinkedIn osv. kun har set en vej - og det er op. Det er naturligvis dårligt nyt for virksomhederne, som kan se, at deres leads til nye kunder bliver væsentlig dyrere end tidligere. Men hvad kan du selv gøre? Du kan udnytte, at du har mange muligheder for at aktivere dine nye og eksisterende kunder gennem optimering af marketingaktiviteterne via dine egne kanaler. Det er nemlig den billigste vej til nye leads.

DI Handel inviterer i samarbejde med Co3 til dette seminar i Carlsberg Byen, hvor nogle af landets skarpeste specialister inden for B2B-markedsføring har komprimeret deres kæmpe kompetence-harddiske til et 3 timers vidensboost.

På seminaret zoomer vi ind på den effektive B2B-markedsføring, der helt konkret hjælper salg med at få flere kundemøder i kalenderen - uden at det vel at mærke koster en formue.

Seminariet er derfor skræddersyet til dig, som arbejder med salg eller marketing i en B2B-virksomhed. Det eneste du skal gøre er tilmelde dig, sætte et X i kalenderen og glæde dig til en faglig formiddag, hvor du får fyldt de indre filmapper med brugbar viden og nyttig inspiration i B2B’ens tegn.

Programmet er med forbehold for ændringer.

Program

  • 09.00

    Velkommen og introduktion til dagen

  • 09.05

    Tevin Lac, Fagleder, DI Handel

    Det professionelle indkøb starter også digitalt

    Findes din virksomhed ikke online, findes din virksomhed ikke”. Online tilstedeværelse gælder i den grad også for B2B virksomheder, når vi ser på de professionelle indkøberes adfærd. 8 ud af 10 offline indkøb starter nemlig online.

  • 09.20

    Flemming Klausen, UX-chef, Co3

    Den digital kunderejse

    Synes du også, at det kan være svært og nærmest umuligt at mappe den digitale kunderejse? Så kig med, når Flemming giver dig kreative fifs og gode indspark til den digitale kunderejse.

    I oplægget kommer Flemming med konkrete eksempler på, hvordan en klassisk dansk B2B-virksomhed har mappet deres kunderejse, så de nemt og helt uden bøvl kan tilpasse deres markedsføring og skrue op for de rigtige indsatser. Han guider dig til en smartere måde at gøre tingene på - for de samme penge.

  • 09.50

    Ib Potter, Online Marketing Chef, Co3

    Køreplanen, der fordobler antallet af nyhedsbrevsmodtagere

    Potter forærer dig en køreplan til, hvordan du booster din B2B-mailliste med modtagere, der ikke kan vente med at høre fra dig (og som dine sælgere vil elske at møde).

    Målet er, at du går fra oplægget med inspiration til, hvordan du (mindst) fordobler din e-mailliste med kvalificerede mailadresser og skaber aktivitetsboost hos sælgerne.

  • 10.30

    Pause

  • 10.50

    Andreas Fabricius, gamification-ekspert, LeadFamly

    Sådan klæder du kunderne på til at vælge rigtigt med gamification

    Er du klar til at skabe bedre marketingresultater ved at bruge simple spilmekanikker?

    Andreas Facricius giver dig tips til, hvordan du kan implementere gamification i din marketingstrategi for at optimere hele kunderejsen. Med enkle greb kan du få langt højere engagement, konverteringer, salg og kundeloyalitet plus indsamle værdifuld zero-party data.

  • 11.25

    Casper Theilgaard, Digital Forretningsudvikler, Co3

    Sådan lykkes Duroc Machine Tools med at få varme leads (uden det koster en formue)

    Hvordan får du et effektivt marketing-setup for få penge? Et setup, der skaber synlighed overfor den helt rigtige målgruppe, genererer relevante mailadresser og får spændende kundemøder i kalenderen? Det lykkes for maskinvirksomheden Duroc Machine Tools.

    Casper dykker ned i Durocs rejse og giver dig et indblik i, hvad der især gjorde, at de fik succes med at få varme leads - uden et stort budget.

  • 12.00

    Frokost og masser af netværk