Klar til fremtidens dagligvarehandel?
Dagligvarehandlen står midt i en radikal transformation, hvor forbrugernes forventninger ændrer sig hurtigere end nogensinde før. Særligt den yngre generation, Gen Z, udfordrer etablerede brands med krav om gennemsigtighed, bæredygtighed og digitale løsninger. Er dit brand gearet til at imødekomme Gen Z’s forventninger?
Bliv klogere på fremtidens dagligvarehandel på årets seminar for fødevareleverandører den 5. november 2024 i Aarhus, hvor Initiative x DI Handel x DI Fødevarer inviterer til en formiddag spækket med viden. Vi giver dig skarpe indsigter fra Retail Buying Study, så dit brand står stærkere i en foranderlig dagligvarehandel både overfor forbrugerne og i forhold til dagligvarehandlens prioritering af dit brand.
Forstå forbrugernes mønstre, fra børnefamiliernes jagt på sundhed og convenience til de modne kunders købekraft. Vi dykker dybt i Gen Z, den unge generation, som allerede er en betydelig forbrugermagt og kun vil få mere indflydelse i fremtiden.
Vi sammenligner forbrugeradfærd på tværs af Norden med ekstra fokus på danske mønstre. Baseret på Retail Buying Study, Nordens største retail analyse med over 35.000 interviews, giver vi dig et solidt fundament for at forstå, hvad der driver forbrugerne i dag og fremover.
Hvad kan du forvente af seminaret?
- Ny viden om, hvilke dagligvarekæder der står stærkest blandt 35.000 forbrugerne i Norden og deres krav til fremtidens butiksoplevelser og online shopping.
- Indsigt i generationernes adfærd, så du kan skræddersy din strategi og tilpasse dit brand til fremtidens forbrugere, især Gen Z, der vil udfordre brands til at tilpasse sig deres behov.
- Forstå retail media og hvordan I skal agere i det omskiftelige landskab. Vi gennemgår den rivende udvikling, markedet er i og klæder dig på til at tage dialogen med dagligvarehandlen for at sikre, at du får maksimal værdi ud af dine budgetter.
- Viden om nye tjenester som Wolt Market og andre retailkoncepter, der leverer inden for få timer. Ændres forventninger til dit brand, når det kan leveres til forbrugerne i rekordtid?
Mød Wolt Market og andre toneangivende leverandører. Hør om deres erfaringer med at håndtere både børnefamilier og Gen Z. Vi garanterer, at du går hjem med ny viden, praktisk indsigt og perspektiver, der kan hjælpe dig med at træffe de rigtige strategiske valg for fremtiden.
Der er begrænsede pladser og tildeling sker efter først-til-mølle princippet. Vil du sikre dig en plads, så tilmeld dig nu!
Dagens program
-
-
09:00 Velkomst og introduktion
v/ DI Handel og DI Fødevarer
-
09:10 Hvem vinder forbrugernes hjerter blandt dagligvarebrands i Norden? Sådan optimerer du din markedsføring for at nå dine kunder
v/ Mark Hartmann Olsen, Client Director, Initiative
-
09:45 Bliv klar til fremtidens forbrugere i dagligevarehandlen - tag imod Gen Z!
v/ Iben Bjerregaard Larsen, Strategy Director, Initiative
-
10:45 Hvordan udvikler man et Gen Z produkt?
TBA
-
11:20 Wolt markets - den nye måde at handle dagligvarer?
v/ Mikkel Freiesleben, General Manager, Wolt Market Denmark
-
11:55 Tak for i dag
Har du også medarbejdere tilhørende Gen Z?
Helle Dahlgren Skov er direktør i Q8 for Danmark og Sverige, og hun har særligt Generation Z i tankerne, når hun skal forme virksomhedens fremtid.
Se case