Arrangement

Kære Salgsdirektør - hvad nu?

Når køberne inden for B2B i stor udstrækning selv vil stå for en stor del af købsprocessen, hvor efterlader det så dig og din virksomhed? Risikere I, at I ikke er med i spillet om de vigtigste kunder? At I kommer for sent ind til at påvirke scopet – og dermed reducerer jeres chance for at vinde? At store kunder pludselig og uventet finder nye veje? Den risiko kan meget vel være reel.

Foto: GettyImages

Strategisk account fokus & team selling i B2B

- At vinde, fastholde og udvikle store kunder
- At udvikle salgsorganisationen fra individ til team
- At arbejder struktureret og datadrevet og få organisationen med.

Hvordan sikrer du dig at I er klædt på til at vinde nye strategiske kunder, er med om bordet hos jeres vigtigste kunder og forstår dem så godt, at de helst vil blive hos jer?

Hvordan vil du drive den forandringsproces der skal til, da salg ikke længere alene er en rolle for en KAM’er, men en team-opgave hvor produktspecialister, service og marketing også er med om bordet?

På eventen vil du møde direktører, som fokuseret arbejder med at udvikle deres tilgang til vigtige kunderne, og som medbringer metoder og tilgange, som du formodentlig kan bruge i din virksomhed.

Søren Kvorning, Adm. Dir. i Enabl, vil dele hvorfor det er essentielt for dem at arbejde med at blive ”Partner of choice”: Fra et strategisk valg til klargørelse af den organisatoriske eksekvering. Det handler både om at knytte endnu tættere bånd til eksisterende kunder – og at vinde de rigtige nye. Det handler om at ændre og udvikle organisationen og have en tilgang til at lykkes med det.

Lasse Stæhr, Head of Key Account Program Office and Customer Solutions hos Kuehne + Nagel vil dele, hvordan de med stor forretningsmæssig succes har introduceret en meget kundeinvolverende metode – ”What good looks like” – til at hjælpe med at on-boarde, fastholde og udvikle vigtige kunder. En tilgang hvor de når omkring både de rationelle og emotionelle forventninger – og hvordan der laves KPI’er omkring det.

Jens Peter Koch, Adm. Dir. i BWSC vil dele, hvordan en struktureret og datadreven salgsproces er vigtigt ift at opnå kundeindsigt og aktivt kunne drive salget. At implementere en sådan salgsproces kan være en stor omvæltning for organisationen, hvorfor god change management er essentielt for at opnå de ønskede fordele. Jens Peter vil inddrage erfaringer fra såvel FLSmidth og BWSC

Leyla Elif Aksoy, Regional Vice President hos Salesforce taler ind i Smart IT: 360°, Automatisering og AI, og hvordan disse teknologiske trends spiller en afgørende rolle i fremtidens salg og kundeoplevelser.

Søren, Lasse, Jens Peter og Peter vil dels komme med indlæg, dels fungere som ”panel-deltagere” i de drøftelser der kommer undervejs.

Som et ekstra indlæg kommer Martin Martinussen fra Kvadrant med et indspark omkring ”Teams that Sell” – fra den individuelle KAM’er til et decideret hold med forskellige roller, der arbejder sammen om at sælge og udvikle kunder.

Eventen modereres af Morten Junge, stifter af Let’s Change Sales, som vil sætte scenen for eventen, styre paneldebatter undervejs og sikre involvering af deltagerne.

Hør Morten Junge fra Let's Change Sales fortælle om eventet.

Morten Junge

Kære salgs-direktør

  • ”Kære Salgsdirektør – Hvad nu?” er en årlig tilbagevendende event for salgsdirektører lavet i et samarbejde mellem DI Handel og Let’s Change Sales.
  • Målgruppen: Salgs – og Kommercielle direktører (i år særligt indenfor BtB)
  • Målet er at ramme højaktuelle emner af strategisk betydning
  • Fokus er at have indlægsholdere, som i praksis arbejder med emnet og har noget på hjerte

Efter arrangementet vil der blive serveret en let frokost i form af en sandwich.

Let's Change Sales!

Let's Change Sales!

Let's Change Sales!