Arrangement

Mere salg og bedre bundlinje – brug kundedata strategisk

I en tid hvor vi har mere data til rådighed end nogensinde før, er det afgørende for virksomheder at forstå, hvordan de kan bruge denne data til at drive vækst og forbedre deres bundlinje. Denne konference er designet til at give dig de redskaber og den indsigt du har brug for, til at udnytte din virksomheds kundedata strategisk.

Vi driver forretninger i en digital verden, hvor stort set alle interaktioner og relationer efterlader et dataspor. Derfor har alle virksomheder potentielt adgang til store mængder af data, som de kan udnytte i deres forretning. Udfordringen er ikke data, men evne til at strukturere, gøre dem tilgængelige og bruge dem aktivt ved strategiske beslutninger i en travl hverdag.

Virksomheder i Danmark skal være bedre til at udnytte deres data. Vores undersøgelse viser, at der er 48% højere indtjening i de virksomheder, der bruger data ift. dem som ikke er kommet i gang. Derfor skal flere bruge kundedata, både i det daglige arbejde og til deres langsigtede strategi.

Det kræver en del at blive en datadreven virksomhed, men det giver nogle fordele:

1. Informerede beslutninger og ressourceudnyttelse: Strategisk brug af kundedata skaber grundlag for præcise forretningsstrategier og effektiv ressourceallokering.
2. Dyb kundeindsigt og forudsigende analyse: Med kundedata får man dybere forståelse af kundernes adfærd, præferencer, og potentiale til at forudsige fremtidige trends.
3. Data visualisering og forståelse: Gennem visualisering af data bliver komplekse datasæt lettere at forstå og analysere, hvilket hjælper med at opdage og løse problemer.
4. Kulturændring og engagement: Visualiserede data fremmer en data-drevet kultur, engagerer medarbejderne og øger interaktionen med data.
5. Fremme af samarbejde: Gør data visuelt tilgængelige og det fremmer samarbejde på tværs af teams, hvilket styrker den samlede virksomhedsstrategi.

Ovenstående kan lyde nemt, men er det bestemt ikke. Derfor vil der på konferencen være eksperter som giver deres bud på hvordan man kommer i gang. Virksomheder fortæller om hvordan de bruger data og hvad der har været sværest i processen mod at blive en datadreven virksomhed. Konferencen er en del af projektet brugkundedata.dk, der har til formål at støtte danske SMV’er i at udnytte deres data til at skabe viden, indsigt og vækst. Projektet er støttet af Industriens Fond.

Det kommer til at blive en inspirerende og lærerig dag, der vil give dig værktøjerne til at begynde eller accelerere din rejse mod at blive en datadreven organisation.

Vi glæder os til at se dig.

Kort om projektet

Per 01. januar 2021 opstartede DI Handel, CBS og Erhvervshusene et 3-årigt projekt: ”Datadreven kundeindsigt”, som er fondet af Industriens Fond. Projektets formål er bl.a. at give danske SMV’er, der afsætter fysiske produkter, indsigt og kompetencer til at skabe vækst gennem en datadreven kundeforståelse og deraf dannelse af datadrevne kundesegmenter med sigt på salg. Helt konkret vil projektet give danske SMV’er forudsætninger for at kunne gå fra en overordnet forståelse af datadrevne vækstmuligheder til operationelle tiltag i den enkelte virksomheder via bl.a. værktøjer, events og virksomhedsforløb.

Læs mere på  www.brugkundedata.dk

imagea5649.png

Programmet opdateres løbende her på siden.

Program

  • 08.30

    Registrering - Morgenkaffe og croissanter

  • Moderator

    Pia Stougaard Trostmann, Erhvervshus Hovedstaden

  • 09.00

    v/ Kim Bruno-Lindby & Tevin Lac, Dansk Industri Handel

    Velkommen

  • 09.05

    v/ Brian Christensen, Projektleder, Industriens Fond

    Hvorfor er brug af data en vigtig disciplin i danske virksomheder?

  • 09.15

    v/ Thomas Ritter, Professor, CBS

    Sådan kan din virksomhed bruge kundedata strategisk

    I over 20 år har Thomas udviklet modeller for at optimere kundeindsigt og kunderelationer, og siden 2015 har Thomas forsket i udnyttelse af data for at drive forretningsudvikling. Han vil fortælle om de fire spørgsmål, enhver leder skal stille sig vedr. kundedata – og hvad deres svar vil betyde for det videre arbejde med kundedata. Han appellerer altid til at finde den rette balance mellem kundedata og kundefornemmelser, men opfordrer til at komme i gang, for en ting er sikkert - at arbejde professionelt med kundedata skaber resultater i virksomhederne.

  • 09.45

    v/ Benny Carlsen, SVP Global Sales & Marketing, Viking Life-Saving Equipment

    Udnyttelse af kundedata var vejen til en bedre forretning

    Viking er en virksomhed, der laver forskelligt overlevelsesudstyr til skibe og off-s horeindustrien. Viking blev grundlagt i 1960af blandt andre Tage Sørensen og har hovedkvarter i Sædding i Esbjerg. Virksomheden har 9 produktionsfaciliteter og beskæftiger 2.800+ mennesker over hele verden. Hør Benny fortælle om hvordan brug af data har gjort en væsentlig forskel for deres salg og servicering af kunderne.

  • 10.15

    v/ Henrik Stenmann, Founder / grundlægger, TheSkyAI

    Boost din datadrevne tilgang med brug af AI

    Bliv inspireret af, hvordan du med Generativ AI kan fremskynde en datadrevet tilgang til dine kunder. Vi dykker ned i fem konkrete eksempler på, hvordan du kan udnytte dine data ved hjælp af AI på rekordtid.

  • 10.45

    Pause

  • 11.15

    v/ Case TBA

    Da virksomheden blev dataafhængig

  • 11.45

    v/ Steen Rasmussen, Director of Data Innovation, IIH Nordic

    Dine data er værdiløse (til de bliver aktiveret)

    Gennem de sidste mange år er der igen og igen blevet råbt "data kommer", men masser af data er ikke nok i sig selv, for det kommer - selvfølgelig - an på, hvad du bruger den til.

    Vi trykker nogle af tidens buzzwords som first party data, datakvalitet, berigelse og GDPR på maven for at give svaret på hvordan puslespils brikkerne kan falde på plads, så du kan bruge dine online data til skabe konkrete resultater, hele vejen fra leadgenerering, ehandel og til fysisk B2B salg.

  • 12.15

    Frokost

  • 13.00

    v/ Kim Bruno-Lindby & Tevin Lac, Dansk Industri Handel

    Hvad kan du se i et dashboard?

    Se eksempler fra projektets løsninger på hvordan data kan blive præsenteret i dashboards med fokus på marketing, salg, kundeservice og logistik – hvad kan vi se, hvilke forretningskritiske spørgsmål kan let besvares af dashboards og hvordan arbejder organisationen med det i hverdagen?

  • 13.20

    v/ Heidi Ahlefeldt-Laurvig, CMO & COO, CS-MEDICA A/S

    Fra hype til handling - begynd i det små

    Indsigt i data gør ikke virksomheden datadreven – det gør evnen til at handle på indsigt. At være datadrevet handler i lige så høj grad om medarbejdere, processer og kultur som opsamling af data. Vi dykker ned i eksempler på, hvordan du kan starte rejsen mod en datadrevet hverdag. Fra at have meget lidt data til at kunne mindske gætterierne, agere hurtigere, øge effektivitet og relevans for ikke at glemme top & bundlinje. Heidi har været med til at transformere SMVer og marketingafdelinger i større virksomheder til en datadrevet kultur. Hun vil tale om dos & don'ts og just do it...

  • 13.50

    v/ Jan Damsgaaard, Professor, CBS

    Forretningsmuligheder med Internet of Things

    Når produkter kommer på Internettet, betegnes det som Internet of Things (IoT). Mange danske virksomheder er godt på vej med IoT og den fjerde industrielle revolution, mens andre står stadig tøvende overfor IoT og har svært ved at overskue, hvordan de kommer i gang med IoT? Hør Jan fortælle om IoT’s fire udviklingstrin fra en spæd begyndelse med teknologien frem mod en organisation med totalt integreret IoT, der gennemsyrer virksomheden, dens produkter og dens forretningsmodeller.

  • 14.20

    Pause

  • 14.45

    v/ Jens-Jacob Aarup, CEO, Inspari

    Data magi: Sådan forvandler du information til profit

    Kom med i en verden, hvor data bliver til guld. Fra små virksomheders vækststrategier til multinationale selskabers revolutionerende tiltag – hør hvordan den rette anvendelse af data kan øge salget og forbedre bundlinjen. Jens-Jacob vil inspirere dig med case-studier, nyeste viden om dataanvendelse og visioner for fremtiden. Det er tid til at ændre din forretning og fremtid med dataens kraft!"

  • 15.15

    v/ Pia Stougaard Trostmann & Maria Louise Engelbredt, Erhvervshusene i DK

    Få ”gratis” hjælp til dit dataprojekt hos Erhvervshusene

  • 15.30

    Tak for i dag!