Arrangement

Salg i øjenhøjde – brug LinkedIn og telefonen til salg

Salg over telefonen til fremmede - det vi også kender som Kold Kanvas - har på mange måder fået et dårlig ry i B2B verdenen. Alt for mange sælgere på telefonen forstår ikke, at salget handler om personen i den anden ende, og at der først og fremmest skal opbygges en relation. Det handler ikke så meget om det produkt, der ringes op for at blive solgt eller den ydelse, man ønsker at få langet over disken!

Men den manglende forståelse er ikke sælgernes skyld. Det starter nemlig hos salgsledelsen. Salgsmedarbejderne har ikke de fornødne værktøjer, til at gøre salget bedre – og forstå, at blive god til salg, er ligesom at blive god til at spille fodbold eller lære at spille klaver. Det kræver træning med en salgstræner som forstår at verden er i forandring, og den måde vi sælger på, er i forandring. Den gode nyhed, er at vi har fået sociale medier og internettet i sig selv, gør adgangen til vores målgrupper, ekstremt meget nemmere – og deri, ligger der et uhørt stort gemt potentiale.

Siden sommeren 2015 har LinkedInsiders tre forretningspartnere, undervist mere end 12.000 mennesker i at bruge LinkedIn til salg – helt specifikt, hvordan man kan finde sin målgruppe på under 1 minut, ved at mestre verdens mest undervurderede søgeværktøj til salg, samt hvordan man så senere løfter røret, og ringer ud til dem, man i sin målgruppe har connectet med.

LinkedInsider har bl.a. arbejdet med salgsuddannelse i virksomheder som Adecco, Toyota, Telenor, Arbejdernes Landsbank og Dansk Metal.

Som deltager på dette arrangement, vil du opleve en kombination af ”peptalk” og praksis, i form af små øvelser undervejs på din mobil, samt indsigt i psykologien, der er i salgets mange faser gennem rollespil.

Program:

Arrangementet er delt op i 2 dele, med 30 minutters netværk og let forplejning.

Første 90 minutter: Lær at sælge med LinkedIn

  • Forstå LinkedIn til salg – få det rigtige ”mindset”
  • Konkrete værktøjer til brug lige efter;
  • Hvordan kan du søge efter de potentielle kunder, på en effektiv måde, så du undgår at spilde din tid?
  • Søge-ninja tricks til at sætte søgefunktionen på steroider
  • Hvad skal du skrive til folk i din målgruppe? Her viser vi 3 scripts!
  • Hvordan optimeres profilen, til at fange målgruppens opmærksomhed
  • Hvor meget tid skal du afsætte på LinkedIn om dagen, for at få succes  med platformen?
  • Hvorfor sammenligner vi LinkedIn med vores fitnesskort?

30 minutters pause til networking og kaffe

Sidste 90 minutter: Aldrig mere kold kanvas

  • De 3 store udfordringer med telefonen til salg i det 21. århundrede
  • 7 værktøjer til at undgå at ringe kold kanvas – for altid
  • Simple formuleringer på telefonen, som kan bruges til at skabe relationen – også selvom du ringer koldt
  • Forstå ”broen” mellem LinkedIn til telefonen – og hvorfor, at når disse to går hånd i hånd,  så er det et supervåben at have i denne tidsalder.

Markedsføringsloven indgår på seminaret og vi holder os selvfølgelig på den rigtige side af loven.

Stil gerne spørgsmål herom på seminaret.

Stående sandwich for dem som har tid og ellers kan den tages med på farten.