Arrangement

Salgskonferencen 2023 - Tro, håb & bundlinje

Kriserne har ramt os i lind strøm de sidste par år: COVID-19, forsyningsproblemer, krigen i Ukraine, stigende renter, inflation og nu energikrise. Med alle disse udfordringer kan disciplinen ”rettidig omhu” være meget svær at mestre og sammenholdt med langsigtede trends som digitalisering og bæredygtighed, er der rigeligt på ”tallerkenen” som virksomhederne skal forholde sig til.

Erhvervslivet vil opleve udfordringer, som naturligt følger med, når der er lavere aktivitet i samfundet i Danmark og i verden omkring os. Og mange nøgletal tyder på at samfundsøkonomien er på vej ned i et lavere gear. Derfor vil vi på årets salgskonference se på, hvordan danske handelsvirksomheder kan gøre sig klar til den kommende tid, hvor der i højere grad skal fokuseres på bundlinje fremfor toplinjen.

Tro, håb & bundlinje

Kærligheden til bundlinjen bliver større i svære tider. Det handler om at virksomhederne skal være fokuseret og effektive, samt at styringsværktøjer som strategi, plan og målsætninger vinder over ”tro og håb”. For håb er ikke en bæredygtig strategi.

Virksomheder skal til enhver en tid drives efter bedste evne, uanset hvilke forhold, der gør sig gældende på ens markeder. Det kræver stor tilpasningsevne, en fokuseret strategi og klar plan – på årets konference kan du møde andre virksomheder, og høre hvordan de tackler nogle af tidens store udfordringer.

Til salgskonferencen 2023 får du inspiration til, hvordan din virksomhed kan fokusere forretningen til at håndtere kunder i krisetider, endnu mere digitalisering og de mange nye krav til en bæredygtig omstilling, i en tid, hvor den effektive og omstillingsparate virksomhed helt sikkert vil stå bedst.

Program

  • Moderator

    Head of communication, Public Affairs & CSR at 7-Eleven Danmark, Reitan Convenience & tidl. Studievært, TV Avisen

    Annette Juhler Kjær

  • 09.00

    Registrering & morgenmad

  • 09.30

    v/ Jacob Kjeldsen, Branchedirektør, DI Handel 

    Velkommen

  • 09.45

    v/ Niels Lunde, Chefredaktør, Børsen

    Fortidens kriser: Vindere og tabere

    Når man iagttager virksomheder, der er kommet styrket ud af en krise, tegner der sig et mønster. Niels Lunde har iagttaget dansk erhvervsliv i mere end 35 år, og giver sit bud på det vigtigste krav til at skabe en bæredygtig succes. 

  • 10.05

    CASE: H.W. Larsen

    Fra truende konkurs og tilbage igen

  • 10.10

    v/ Suna Løwe Nielsen & Kim Klyver, SDU

    Store muligheder i kriser

    Store kriser som pandemier, krige, energikriser og inflationskriser er ikke længere isolerede undtagelser, men fremtidens normaltilstand. Disse kriser skaber både vindere og tabere, og de indeholder store muligheder for de virksomheder, som er parate og agile til at agere i den nye normal. Konkurrencen øges under kriser med mulighed for at tage afstand til sine konkurrenter. Få indsigt i, hvilke strategier som gør kriser til muligheder og hvad det vil sige at være parat til den næste krise. Kim og Suna har skrevet bogen ”STORE KRISER: Parathed og strategier i danske virksomheder”, som Børsen satte på top-10-listen over bedste erhvervsbøger i 2022.

  • 10.45

    CASE: Hans Høj Lagerinvetar

  • 11.00

    Pause

  • 11.30

    CASE: Eventyrsport 

    Usikkerhed og krisetider tvinger os til at være omstillingsparate og effektive

  • 11.35

    v/ Birgit Dam Jespersen, SVP, Supply Chain, Nilfisk

    Den effektive supply chain - samspillet mellem salg og forsyningskæde

    Nilfisk har de sidste to år præsenteret historisk gode finansielle resultater. Et tæt samarbejde mellem salg og supply chain har været afgørende for den succes.  Set i lyset af de seneste års massive pres på forsyningskæden var en udvikling af samarbejdet mellem salg og supply chain nødvendig. De nye arbejdsgange gjorde, at Nilfisk - som virksomhed og organisation - kom styrket gennem krisen. Hør om hvilke greb Nilfisk tog i brug, hvilken læring tiltagene kastede af sig og de fodaftryk, som de sidste par års massive pres på forsyningskæden har sat.

  • 12.10

    CASE: Daarbak

    Den bæredygtige virksomhed lever længst

  • 12.25

    Frokost

  • 13.20

    CASE: Kildemoes

    Når forretningen sættes under pres

  • 13.25

    v/ Marie Gad, chef for Global udvikling og bæredygtighed, DI

    Kan du sætte grønne tal på bundlinjen? Sådan bliver du klar til de nye krav til bæredygtighed

    En bølge af nye lovkrav til virksomhedernes arbejde med bæredygtighed rammer europæiske virksomheder i den kommende tid. Måske spørger dine kunder allerede nu om jeres klimaaftryk, diversitet i ledelsen eller hvordan I forebygger børnearbejde i værdikæden? Hør Marie fortælle om, hvilke krav din virksomhed skal forberede sig på, og hvordan I gør det. Måske kan det endda blive til fordel for bundlinjen.

  • 13.50

    v/ Thomas Lauridsen, Head of Retail Operation, BoConcept

    Bevar fokus på kunden igennem usikre tider

    BoConcept er i dag et førsteklasses livsstilsbrand med en detailkæde på næsten 300 butikker i mere end 60 lande. Selv igennem usikre tider har BoConcept de senere år leveret de bedste regnskaber i koncernens 70-årige historie. Hør Thomas fortælle hvordan de har løst udfordringerne med en blanding mellem at være en organisation der er data-dreven, høj grad af agilitet og en vilje til at teste nye ideer af. Han dykker ned i nogle af de nøgletal, der fortæller om den gode kundeoplevelse og viser hvordan data hjælper med at få en global virksomhed til at gå i takt. 

  • 14.20

    v/ Per Østergaard Jacobsen, Direktør, Efficiens & Ekstern Lektor, Institut Afsætningsøkonomi, CBS

    Loyale kunder er din fremtidssikring

    Loyale kunder kan være virksomhedernes livline i turbulente tider. Men hvordan måler vi loyalitet og hvor gode er målingerne til at forudsige loyalitet og vækst?  NPS er et hyppigt anvendt værktøj, men ofte misforstås og misbruges værktøjet – men hvad er alternativet?

  • 14.50

    Pause

  • 15.20

    CASE: RV Unique

    Kollektivt købmandskab er vejen ud af kriser

  • 15.25

    v/ Julie Hansen, VP Global Executive Advisor, Salesforce 

    Are you a SuperConnector -the secret sauce behind digital transformation 

    Digital transformation is on everyone's lips. However, what really moves companies ahead are the points of connection that bring together digital technologies with human elements such as data fluency, agility, diversity of thought, purpose, culture and more.  Join Julie as she talks about some of the trends she is seeing and how interconnectedness is essential to sustainable success. 

  • 15.55

    v/ Annette Juhler Kjær og Jacob Kjeldsen 

    Quiz

  • 16.00

    v/ Jacob Kjeldsen, Branchedirektør, DI Handel

    Tak for i dag!

  • 16.05

    Netværk - baren er åben!