Arrangement

Spil dit salgsteam stærkere med fokus på ledelse og værktøjer

Sælgerne har travlt, arbejder ofte på hver deres måde, prioriterer og leverer forskelligt. For salgslederen kan det være svært at overskue, hvad sælgerne har gang i, finde tid til at udvikle sit team, skabe den nødvendige motivation hos den enkelte sælger og sikre at teamet performer både generelt og i kundemødet.

Den vindende salgskultur starter med en klar strategi, der understøttes og efterleves i hverdagen.

Der er brug for at salgslederen bringer konkrete metoder og værktøjer i spil, som kan hjælpe sælgerne med at:

  • Fjerne støj i deres hverdag, som tager tid og flytter fokus fra salget - hvad enten den kommer fra omverdenen, organisationen eller sælgerne selv
  • Give øget klarhed til de nødvendige prioriteringer - sikre at de rigtige handlinger i højere grad prioriteres og realiseres af sælgerne
  • Øge sandsynligheden for at kunden i mødet med sælgerne får en god og værdiskabende oplevelse, så sælgeren og salgsteamet vinder flere kunder.

På seminaret deler tre specialister ud af deres erfaringer fra B2B-virksomheder med fokus på tre kerneområder: Strategi og spillestil, personlig sparring og værktøjer der skaber en vindende salgskultur.

1. Strategi og spillestil

Salgsprocessen er mange steder uskarp, og sælgerne har ikke styr på alle deres leads, tilbud og kunder. Potentialet er stort og meget tabes på gulvet. Med en klar og fælles tilgang til salget – baseret på en skarpere salgsproces og bedre brug af CRM – skal den enkelte sælger klædes på til at arbejde mere målrettet, struktureret og gennemsigtigt med sit salg. En tilgang der med stor sikkerhed giver øget volumen, kvalitet, aktivitet og konvertering i hele salgskæden og dermed løfter salget til både eksisterende og nye kunder.

Nøgleord er: salgsproces og potentiale, data- og aktivitetsdrevet, kvalitet i segmentering og kvalificering, overblik og indsigt, opfølgning og gennemsigtighed, simpel rapportering

2. Personlig sparring

Mange sælgere har ikke kompetencer og motivation på plads til at bygge den salgsmotor og den pipeline, der skal til for, at de kan nå deres salgsmål på den gode måde. De har brug for at udvikle deres tilgang til salget, hvilket med fordel kan starte med en personlig vurdering af sælgernes profiler og kompetencer. Med afsæt heri kan den enkelte sælger på kort tid løfte sit salg uden at løbe stærkere, og dette ved i højere grad at jagte de rigtige kunder, få nok gode møder i kalenderen og fokusere på at lukke det enkelte salg så hurtigt og effektivt som muligt. 

Nøgleord er: sælgerprofil, motivation og kompetencer, mødebooking og pipeline, overspringshandling versus handling, beslutningstagere og lukketider, kundepleje, salg og indtjening

3. Spil kampen og vind

Alt for mange kunder oplever i mødet med sælgeren, at de tænker mere på sine produkter/løsninger, end på kundens situation og udfordringer.  Der er brug for en fælles tilgang, indhold og værktøjer, der gør en konkret forskel i ethvert møde. Det skal gøres så enkelt som muligt for salgskonsulenten at gøre det rigtigt igen og igen. Det skal gøres til en kultur at lære af hinanden og spille hinanden stærkere ved bl.a. at give mere transparens omkring, hvad der virker og ikke virker. Vi ser på, hvad de bedste gør.

Deltag i ”Salgsteam-analysen ’22”

Som deltager på seminaret modtager du et link til ”Salgsteam-analysen ’22”. Det tager kun 5 min. at deltage. Dine svar inddrages anonymt i seminaret med højdepunkter fra analysen og ind i dialogen om hvad I konkret kan gøre hjemme hos jer selv for at  spille jeres salgsteam endnu stærkere fremover.

Nøgleord er: sales enablement, parathed, professionalisme og value proposition, kvalitet i og ”framing” af budskaber, forberedelse og opfølgning, automatisering og dashboards.

Det får du med hjem:

  • Masser af inspiration til at udvikle dit team og jeres værktøjskasse, samt hvordan I kan løfte i salget hos jer
  • Meget konkrete anbefalinger og eksempler på værktøjer brugt i cases
  • Læring fra andre dedikerede salgsledere/-ansvarlige, der også har ambitioner på egne og sit teams vegne
  • Mulighed for at deltage i ”Salgsteam-analysen ’22” som afdækker hvor I kan spille jeres salgsteam stærkere (som tilmeldt på seminar modtager du link til analysen)

De 3 specialister er…

Jens Løgstrup Poulsen, Navitas

Jens har udelukkende arbejdet med salg, salgsledelse og kommunikation i 30 år. De sidste 20 har han trænet og coachet flere tusinde sælgere som salgstræner igennem hans firma www.navitas.dk.

Han har en baggrund fra Medico-industrien. I dag er han aktivt bestyrelsesmedlem og investor i forskellige brancher. Jens bliver ofte brugt som foredragsholder omkring ’Fremtidens personlige salg’ og hans koncept ’Følelser til salg’. Til dagligt bruger han det meste af sin tid hos sine faste kunder. De fleste af dem har i 3 til 10 år jævnligt trukket på hans salgsekspertise til at understøtte deres fremdrift.

Morten Junge, Let’s Change Sales

Morten har en lang erfaring indenfor salgsledelse og marketing, var med til at stifte Prezentor, og er specialist indenfor ”Sales Enablement”. Sales Enablement handler om at spille salgskonsulenten stærk ved at koble salgstilgang, salgstræning, salgsmateriale og værktøjer sammen. Det betyder bl.a. at det man træner, faktisk også er det, man gør dagen efter i kundedialogen, og at der er transparens omkring, hvordan der arbejdes i salg. Morten har hjulpet en lang række B2B virksomheder i ind- og udland med at binde salg- og marketingaktiviteter tættere sammen. Han holder indlæg om dette arbejde i netværksgrupper, er taler / panelmedlem på salgskonferencer, og er stifter og med-leder af ”Sales Enablement Society” i Danmark.

Niels Holme, Mosano

Niels har analyseret på mere end 2.500 danske virksomheders salgsprocesser. Han arbejder hver dag med at hjælpe store og små virksomheder med at opbygge en stærkere fødekanal til salget, en mere effektiv salgskæde fra A-Z og et langt mere målrettet og aktivitetsdrevet salg. Både som ekstern konsulent og som  interim-salgsansvarlig med “hånden på kogepladen” for udvikling af salgsteam og salgstal. Han er medforfatter på en bog om Strategisk Salg og har været dybt involveret i mere end 50 projekter med fokus på at styrke virksomheders salg og brug af CRM – i Danmark, store del af Europa og USA også. Niels har inden for det sidste par år holdt seminarer og webinarer for mere end 1.000 virksomheder.

Deltag på dette seminar og få indsigt i de tre elementer som skaber en vindende salgskultur. Du kan gå direkte hjem og arbejde videre med et eller alle tre elementer i din virksomhed. 

Disclaimer: Det bliver kun afholdt fysisk og vil ikke blive streamet online som der refereres til i slutningen af videoen.

Spil dit salgsteam stærkere med fokus på ledelse og værktøjer - v/Jens Løgstrup Poulsen, Navitas, Morten Junge, Let’s Change Sales, Niels Holme, Mosano