Afholdt: Webinar: Fremtidens engroshandel – 5 strategiske usikkerheder
Det er som bekendt svært at spå, og det er meget vanskeligt at spå om fremtiden. I rapporten engroshandel 2025 har vi alligevel givet et bud på 5 strategiske usikkerheder, som handelsvirksomheder i Danmark skal adressere i deres strategi, for at stå stærkt i fremtidens konkurrence.
Dette webinar er desværre afholdt. Du kan dog finde en masse andre spændende inspirationsseminarer, webinarer, kurser og konferencer lige her: DI Handel events.
Dansk engroshandel er i en gunstig situation trods udfordringer i horisonten
Danmark er kendt som en handelsnation og danske engrosvirksomheder er dygtige købmænd, der gennem årtier har haft næse for at købe billigt ind og sælge dyrt. Men hvilken rolle spiller mellemmanden i en fremtid, der bliver præget af nye spillere på markedet, øget digitalisering og lavere ”entry cost” til markedet gennem f.eks. markedsplatforme? At spå om fremtiden er ikke let, men for at skabe det bedste afsæt for engrosvirksomheder, der ønsker et strategisk udgangspunkt til at tackle fremtidige udfordringer, har DI Handel med rapporten Engroshandel 2025 forsøgt at give nogle svar og guidelines.
Læs rapporten: Engroshandel 2025
På dette webinar stiller vi skarpt på de 5 strategiske udfordringer, der kan ramme virksomhederne i en nær fremtid.
1. Hvad bliver Amazon-effekten?
Hvad er de forventede effekter af et kommende indtog af internationale spillere, der driver digitale markedspladser, såsom Amazon og Alibaba? Tager de den primære markedsandel eller bliver effekten begrænset?
2. Bliver skala en nødvendighed?
Den accelererende digitalisering og stigende kundeforventninger presser grossisterne mod øget pristransparens og konkurrencedygtige priser, hvilket kan opnås ved skala. Men er der også en vej for mindre spillere?
3. Favoriserer kunderne innovation?
Betyder kundernes stigende forventninger til grossister at kun grossister, der er innovative i deres service og produktudbud, vil vinde kunderne? Eller er det de grossister, der har den mest effektive catch-up strategi, der vinder?
4. Hvem ejer kunderelationen?
Vil kunderelationen i fremtiden i højere grad ejes af de spillere, der igennem digitale løsninger formår at omsætte digitale kontaktpunkter til en styrket kunderelation? Eller har grossisterne opbygget tilstrækkeligt stærke kundeuniverser?
5. Bliver CSR 4.0 en hygiejnefaktor?
Slutforbrugernes stigende efterspørgsel efter bæredygtighed og ordentlighed igennem hele værdikæden fører til, at bæredygtighedsmål bliver en hygiejnefaktor, eller er det all talk?
Deltag i dette webinar, hvis du vil høre mere om de fem strategiske udfaldsrum som afspejler sektorens største usikkerheder frem mod 2025. De har potentialet til at skabe omfattende forandringer for handelsvirksomhederne i Danmark – som kan medføre både udfordringer og muligheder for danske grossister.
Regitze Wandsøe-Isaksen, Senior konsulent
Regitze er en del af Monitor Deloitte, hvor hun arbejder med forretningsstrategi på tværs af forskellige industrier
Kim Bruno-Lindby, chefkonsulent
Kim arbejder primært med e-handel og ny teknologi, som kan understøtte fremtidens handel på tværs af B2B, B2G og B2C
Styrk din faglige profil
E-handel, marketing, B2B salg og kundeoplevelser. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.