Webinar

Digital Marketing – cross-border: Brand owners

Er din virksomhed brand owner, og sælger I ud over Danmarks grænser, eller ønsker I at gøre det? Få inspiration til og viden om, hvordan du kan bruge digitale kanaler til international marketing med oplæg fra Dept samt et eksklusivt indblik i GANNIs digitale showroom - et B2B-værktøj som sikrede salget under corona.

Arbejder du i en international virksomhed, er det vigtigt, at være i stand til at kunne markedsføre digitalt med et globalt perspektiv på tværs af grænser og kulturer. I en online webinarrække giver vi dig inspiration til og viden om digital marketing – cross-border.

Den 16. juni sætter vi i samarbejde med Dansk Mode og Textil fokus på brand owners. Her deler det digitale bureau Dept sin ekspertise indenfor digital marketing cross-border. De vil bl.a. dykke ned i de strategiske overvejelser, du bør tage stilling til, når du ønsker at sælge dit produkt eller design udenfor landets grænser, herunder hvilke kanaler er bedst at inddrage i forhold til din ønskede målgruppe, og hvordan du opnår den ønskede effekt af din markedsføring - både i de tilfælde, hvor du har fysiske butikker i det pågældende land, men også hvis du ikke har.

På dagen vil du også lære mere om fordelene ved specifikt at inddrage sociale kanaler i din markedsføring. Og Dept vil sammen med dig dykke ned i de mange forskellige greb, som kan benyttes, når du ønsker at markedsføre din virksomhed og indtage nye markeder via sociale kanaler. For hvordan kan brand owners drage optimal nytte af de sociale platforme og få mest ud af budgettet?

Derudover vil Dept give dig et eksklusivt indblik i GANNIs digitale showroom. En løsning som Dept i samarbejde med MOON skabte på blot 6 uger, da landet lukkede ned sidste år. Det digitale showroom har været med til at sikre GANNIs B2B-salg det seneste år, hvor det ikke har været muligt at rejse internationalt som normalt. Virksomheden benytter stadig løsningen til blandt andet at lancere deres kollektioner for købere på tværs af landegrænser. Dept vil til inspiration fortælle om, hvordan løsningen blev til, samt hvilke designmæssige overvejelser de gjorde sig, da løsningen skulle skabes.

Dit udbytte

  • Indblik i fordelene ved digital markedsføring som strategisk værktøj som brand owner
  • Indsigt i mulighederne for at ramme din målgruppe ved brug af sociale kanaler og for at skrue på dine marketingindsatser på sociale kanaler i “real time”
  • Indsigt i budgetoptimering uanset budgettets størrelse
  • Eksklusiv indblik i GANNIs digitale showroom -  en virtuel oplevelse, som bringer brugeren tættere på brandet trods fysisk afstand.

Målgruppe

  • Webinaret henvender sig primært til brand owners, der enten sælger deres produkter udover Danmarks grænser eller ønsker at gøre det via forhandlere og/eller direkte til slutkunden indenfor fx mode, design, interiør og møbler mv.  

Oplægsholder

Gitte arbejder med annonceringsstrategi og kampagneoptimering på sociale medier for brands som Beck Söndergaard, Munthe, Zwilling, Fjord Line og Pelican Self Storage. Sværvægterne Facebook/Instagram og LinkedIn er udgangspunktet for de fleste virksomheder inden for henholdsvis B2C & B2B, men også platforme som Pinterest, TikTok og Twitter bringes i spil, når det giver mening ift vækstmål og annoncebudgetter. Kontinuerligt arbejde med kampagneudvikling og test af annoncemateriale udgør en stor del af en succesfuld paid social strategi - uanset om annoncebudgettet er 5.000kr eller 500.000kr om måneden. Derfor bliver Gittes analytiske tilgang til data, og tillærte kærlighed for Pivot-tabeller i Excel, flittigt brugt, når hun udarbejder anbefalinger til kundernes kommende kampagner. På dagen vil Gitte gennemgå hvilke kampagnetyper hun anbefaler at fokusere på, når en virksomhed vil øge kendskabet til sit brand i nye markeder, og hvordan virksomheder kan optimerer deres marketingbudgetter, så disse bruges mest optimalt. Der lægges desuden vægt på hvordan virksomheder kan arbejde med nyt content, samt hvordan eksisterende content kan tilpasses, så det passer til betalte opslag på platformene.

Dept

Gitte Petersen

Social Lead

Oplægsholder

Malene har de sidste 12 år arbejdet dedikeret med UX og digitale brugeroplevelser for en lang række større virksomheder og brands som blandt andet GANNI, DSB, Mødrehjælpen, Scandlines og Pandora. Med kvalifikationer inden for både UX, forretningsforståelse og designprocesser, har Malene evnen til at få forretningens ønsker til at mødes med brugernes behov i en digital løsning. Malene arbejder målrettet på at forbedre kundens forretning gennem brugercentreret design og spiller en vigtig rolle i konceptualisering af projekterne, der til sidst udmunder i konkrete leverancer som eksempelvis informationsarkitektur og wireframes. På dagen vil hun præsentere Depts arbejde med GANNIs digitale showroom og give et eksklusivt indblik i hvilke designmæssige overvejelser og valg der blev taget for at skabe en innovativ virtuel oplevelse, som bringer brugeren tættere på brandet trods fysisk afstand.

Malene Møller

Senior UX Manager

Styrk din faglige profil

E-handel, marketing, B2B salg og kundeoplevelser. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.

Ja tak, giv mig unik viden