Webinar

Effektiv prissætning for forbrugerbrands

Hvad koster det egentlig at sætte prisen forkert? Og hvordan sikrer du, at dine priser løfter værdien – i stedet for at lække på bundlinjen? Få indsigt i de mest effektive metoder og strategier for prissætning, der kan styrke både din margin og markedsposition.

Foto: GettyImages

Webinaret starter:

12.09.2025 09.00

De fleste forbrugerbrands ved, at prissætning er et af de stærkeste greb for at styrke både margin og markedsposition. Alligevel ender det ofte som et kompromis mellem salg og økonomi – uden den nødvendige indsigt og strategi bag.

På dette webinar dykker vi ned i de vigtigste greb og faldgruber, når det gælder effektiv prissætning i FMCG, retail, abonnement og services. Du får branchespecifikke eksempler, konkrete løsninger på typiske dilemmaer – og enkle principper, der hjælper dig med at træffe bedre beslutninger næste gang prisen skal sættes.

Det får du med

  • Hvordan du vælger mellem at løfte værdi eller beskytte margin
  • De mest almindelige prisfejl – og hvordan du undgår dem
  • Dilemmaer i prissætning og konkrete løsninger fra praksis
  • Hvad der adskiller FMCG, retail og service ift. prissætning
  • Hvilke indsigter der faktisk flytter beslutninger
  • Enkle principper til mere effektiv prisfastsættelse

Hvem bør deltage?

Webinaret er for dig, der arbejder med marketing, pricing eller forretningsudvikling i et forbrugerbrand – og som ønsker at bruge prissætning som en strategisk løftestang for vækst og lønsomhed.

Prisfejl sker oftere end du tror – og de er dyre. Brug én time på at blive klogere, og undgå de klassiske faldgruber. Tilmeld dig i dag og glæd dig til webinaret - din bundlinje vil takke dig for det.

Oplægsholder

Philip arbejder med strategisk analyse, der hjælper virksomheder med at styrke deres brand, skærpe deres portefølje og optimere deres prissætning – med ét mål: at skabe vækst. Han kombinerer frameworks som Brand Positionering, Category Entry Points og Jobs to be Done med en praktisk forståelse for, hvordan brandarkitektur, sortimentsstruktur og pris spiller sammen i markedet. Hans tilgang handler ikke kun om at måle, men om at stille de rigtige spørgsmål – og omsætte indsigter til klare, værdiskabende beslutninger. Det kan være at identificere hero-produkter, skære støj væk i sortimentet, justere prisstrategien eller forankre brandet stærkere i relevante forbrugssituationer. Alt sammen med afsæt i én ting: at finde og aktivere de løftestænger, der driver præference, penetration og profitabel vækst.

Philip Nørskov Alexandersen

Specialist i vækstorienteret analyse, porteføljeoptimering og prissætning, Wilke

Oplægsholder

Daniel har igennem mange år arbejdet med vækstmuligheder gennem handlingsorienterede indsigter. Det primære fokus ligger på strategisk analyse, der hjælper virksomheder med at udvikle nye mulighedsrum og blive endnu mere konkurrencedygtige på områder som pricing, porteføljestyring, branding, kommunikation og kundeoplevesen. Som fast taler på Copenhagen Future TV konferencen, har Daniel en særlig interesse for mediesektoren og de nærliggende brancher, hvor der er stærkt fokus på segmentering, kundernes valgkriterier og hele kundeoplevelsen. Med erfaringer fra mange forskellige brancher, produkter og ydelser, perspektiverer Daniel ofte, da ting der driver vækst i en branche, måske også kan bruges et andet sted. Der er altid idégenerering i gang på de workshops han er en del af.

Daniel Ebert Pedersen

Specialiseret i at finde vækstskabende løsninger til virksomheder, Wilke