Webinar

Få værktøjer og tips til at styre dit PIM projekt

Virksomheder der skal investere i en PIM løsning (Product Information Management System – produktdatastyringssystem) står overfor en vigtig opgave med at vælge den rigtige løsning og implementere systemet i organisationen. Opgaven er vigtig og kan være meget udfordrende, da det ofte involverer mange interessenter og ændring af deres arbejdsopgaver og -processer. Deltag på dette webinar og få værktøjer og tips til at komme godt i mål med jeres PIM projekt.

Webinaret er overstået

Optaget webinar vises her på siden 16.06.2022 11:00

Det står efterhånden klart for de fleste ”produktdata-tunge” virksomheder, at PIM er et must og flere og flere virksomheder kan se fordelene ved at have en PIM løsning i virksomheden. Er du endnu ikke kommet i gang med at bruge PIM? Hør på dette webinar hvordan du kommer i gang med at vælge den rigtige løsning som passer til virksomhedens behov og hvordan kan man få succes med at implementere løsningen i organisationen. Du vil få hjælp til at definere projektet og værktøjer til valg af platform og til implementering.

Brian Mikkelsen fra Co3 har gennemført og implementeret mange PIM projekter. Han vil derfor give jer et indblik i hans mange års erfaringer og give jeres eksempler do’s and don’ts og åbne værktøjskassen, der kan hjælpe dig i gang og sikre dig et succesfuld projekt.

Hvad vil du opnå med PIM?

Du skal være helt skarp på hvilke udfordringer du ønsker at løse med PIM. 

Få indblik i 5 typiske opgaver som PIM’en løser. Måske du har overset noget. 

Hvilken platform skal du vælge?

Det er afgørende at du vælger den rette platform. PIM findes i flere prisklasser. På papiret ser de meget ens ud, så hvad skal du vælge? Få et overblik over de primære platforme på det danske marked, så du bliver lidt bedre klædt på til at træffe et kvalificeret valg. 

Hvor stort bliver dit projekt?

Du har sikkert til opgave at lave et beslutningsgrundlag for valg af PIM. Her skal du kende prisen på etablering og løbende omkostninger. Men, i høj grad, også de interne omkostninger i egen organisation. Vi gennemgår et typisk PIM-projekt og giver dig et overblik over forløb, indsatser og omkostninger.  

Hvordan gør du dig klar til at starte processen?

Inden du starter et PIM-projekt, er det en god ide at lave et internt forarbejde. Det letter processen og kan spare dig for en del omkostninger. Få indblik i arbejdsdokumenter, der giver dig en ide til, hvordan du laver den første afklaring i et PIM projekt.

Derfor skal du deltage:

  • Få opskriften på hvordan du forbereder dit PIM-projekt.
  • Få indblik i den værktøjskasse som Co3’s PIM-konsulenter bruger. 
  • Kom hurtigere i gang og succesfuld i mål med dit PIM-projekt.

Målgruppe

Dig der står overfor et PIM projekt og bare gerne vil være godt forberedt.

Om Co3

Co3 er et digitalt bureau. 22 år gamle. 3 kontorer. 102 specialister. Vi hjælper virksomheder med at sælge mere og sætte strøm til manuelle arbejdsprocesser.

Oplægsholder

Brian er e-handelsspecialist (og CSO) hos Co3. Han har hjulpet hundredvis af virksomheder med at få succes med B2B e-handel gennem de sidste 20 år. Han formår at tage e-handel ned i harehøjde, så B2B virksomheder kommer igang med det i stedet for at tale om det.

Brian Mikkelsen

e-handelsspecialist (og CSO) hos Co3

Oplægsholder

Tevin Lac har i de seneste tre år arbejdet med projektet E-eksport via Online Markedspladser. Han er derudover Head of E-commerce i DI.

Tevin Lac

Seniorchefkonsulent, Fagleder, Digital handel / Head of e-commerce

Oplægsholder

Kim arbejder primært med e-handel og ny teknologi, som kan understøtte fremtidens handel på tværs af B2B, B2G og B2C.

Kim Bruno-Lindby

Chefkonsulent