Webinar

Kom godt i gang med Influencer Marketing

Brugen af influencers i markedsføring har de seneste år været stødt stigende, og man kan ofte ikke scrolle gennem sine sociale medier uden at blive mødt af sponsorerede opslag. Men giver Influencer Marketing mening for alle virksomheder, og hvordan kommer man i gang?

74 pct. bruger sociale medier, når de skal undersøge et nyt produkt. Og 20 pct. har købt et produkt på baggrund af en influencers sponsorerede indhold. Ydermere har 37 pct. overvejet at købe et produkt efter at have set et sponsoreret opslag fra en influencer, hvor det kun er 25 pct. for fx TV-reklamer.

Instagrammere, bloggere, youtubere og andre influencers kan derfor være et effektivt redskab som led i en markedsføringsstrategi og kan – hvis gjort rigtigt – ses på bundlinjen, men hvordan bruger du dem strategisk, og hvad er reglerne for brug af influencers? Det prøver vi at finde svar på sammen med nogle eksperter på vores formiddagswebinar.

Dit udbytte

  • Hvordan laver man effektfulde influencer kampagner? Få indblik i en 6-trins model, der bygger på: Strategi, kreativt koncept, udvælgelse, prisforhandling og kontrakter, kampagneeksekvering og rapportering.
  • Hvad er de juridiske faldgruber ved brug af influencers.
  • Erfaring med brug influencers fra B2B-virksomheden Fleye Copenhagen, der bl.a. har brugt influenceren Emily Salomon til at promovere deres briller på Instagram.

Målgruppe

Webinaret er for dig, der arbejder med kommunikation og/eller marketing og vil lære mere om influencer marketing, og hvordan din virksomhed tager jeres influencerkampagner til et højere niveau. Det er derfor både for de, der allerede er i gang; de, der ønsker, at komme i gang og de, der bare gerne vil vide mere. 

Oplægsholder

Louise Bonfils Høck er forfatter og foredragsholder. I 2020 udgav hun Danmarks første fagbog om Influencer Marketing: ”Giv dit brand en personlig stemme – effektfulde kampagner med strategisk brug af influencermarketing” i samarbejde med forlaget Gyldendal. Til dagligt arbejder Louise hos Mindshare som Head of Influencer Marketing, hvor hun er ansvarlig for bureauets Influencer Marketing

Mindshare

Louise Bonfils Høck

Head of Influencer Marketing og fatter

Oplægsholder

Cecilia er en dedikeret juridisk rådgiver for danske handelsvirksomheder i DI Handel. Hendes primære fokus er på international handel, e-handel, markedsføring og lovgivning om offentlige indkøbsprocesser. Desuden arbejder Cecilia med politik og offentlige affærer for at sikre lige handels- og konkurrencebetingelser over hele verden.

DI Handel

Cecilia Mårtensson Vesløv

Chefkonsulent og advokat

Oplægsholder

Stephanie Møller Holm er marketing konsulent i brillefirmaet FLEYE Copenhagen. Siden 2016 har hun beskæftiget sig med influencer marketing, hvor hun har arbejdet med alt fra strategi og udvælgelse til eksekvering af kampagner og rapportering af resultater.

FLEYE Copenhagen

Stephanie Møller Holm

Marketing konsulent

Styrk din faglige profil

E-handel, marketing, B2B salg og kundeoplevelser. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.

Ja tak, giv mig unik viden