Webinar

Sådan bliver du fundet af AI – synlighed i en ny søgetid

Når AI-assistenter som ChatGPT og Google Gemini bliver indgangsporten til information, ændres spillereglerne for online synlighed fundamentalt. Det er ikke længere nok at optimere til Google - din virksomhed skal også kunne findes af AI. Men hvordan gør man det?

Foto: GettyImages

Hvordan finder kunderne dine produkter i fremtiden?

På dette webinar zoomer vi ind på fremtidens søgning. Du får indsigt i, hvordan AI-modeller vælger og præsenterer produkter, hvilke signaler de prioriterer, og hvordan du som virksomhed kan sikre, at netop dine produkter og budskaber bliver fundet - uanset om brugeren søger via Google, en AI-assistent eller en chatbot.

Du får svar på:

  • Hvad ændrer sig, når kunder søger gennem AI i stedet for Google?
  • Hvordan AI-agenter vælger, hvilke produkter og brands de nævner
  • Hvilke data og signaler der afgør, om du bliver fundet
  • Hvad du konkret kan gøre for at “optimere” til AI

Hvem er det relevant for?

  • Webshops og brands, der vil sikre synlighed og salg i et nyt digitalt landskab
  • Marketing- og e-handelsansvarlige med fokus på SEO, konvertering og CX
  • Strategi- og digitaliseringsansvarlige, der vil forstå AI’s kommercielle rolle
  • Alle der arbejder med data, anbefalingsmotorer og personalisering

AI ændrer kunderejsen – bliv klar til fremtidens produktsøgning

Tilmeld dig og bliv klogere på fremtidens søgning, køb og kundeloyalitet – hvor mennesker og maskiner i endnu højere grad kommer til at handle sammen.

Oplægsholder

Christian Doeleman‑Lassen er en erfaren specialist med over 20 års ekspertise inden for SEO, digital strategi, analytics og kunstig intelligens. I sin rolle som Director for AI & Digital Marketing Strategy hos IIH Nordic, leder han en afdeling, der har rådgivet og implementeret datadrevne marketing- og AI-løsninger for både nationale og internationale virksomheder. Christian har en baggrund som Senior SEO Specialist. Han bidrager til branchen gennem forskning og som aktiv deltager i faglige netværk og jury-arbejde – bl.a. på Digital Award. Han er en efterspurgt oplægsholder, senest ved Copenhagen SEO Meetup, hvor han fortalte om AI’s rolle i fremtidens søgning og de nye muligheder og udfordringer, som AI-overviews og zero-click tendenser skaber.

Christian Doeleman‑Lassen

Director, AI & Digital Marketing Strategy, IIH Nordic