Webinar

Salgsforecasting i kølvandet på Corona

Helt op mod 53 procent af alle tilbud som salgsafdelingen sender ud bliver aldrig realiseret, viser en analyse fra CSO insight. Dertil kommer antallet af handler der udskydes til de efterfølgende måneder bl.a. på grund af coronapandemien. Du skal deltage på webinaret den 23. juni, fordi du får indsigt i, hvorfor mange virksomheder er udfordret på at lave realistiske budgetter for salget, og hvordan I bliver bedre til denne disciplin.

Webinaret er overstået

Afspilning af webinar kræver medlemsskab af: DI

Login her

CFO’er og produktionsplanlæggere vurderer ofte at de trækker 25-50 pct. fra salgsstyrkens salgsforecast for at ramme et realistisk niveau i forventningerne.

Hvor meget trækker du fra jeres salgsforecasts?

Laver I "soft-bookings" af ressourcer eller planlægger investeringer ud fra forventninger til kommende salg, så er den opgave muligvis blevet sværere og mere kompliceret igennem de seneste 12 måneder.

Finansafdelingen, produktionen og operations skal kunne stole på datadisciplinen for at kunne scope, lukke og levere på ordreindtaget. Investorer og bankforbindelsers tillid afhænger af virksomhedens evne til at levere på de forventede resultater.

Så hvorfor er det nødvendigt, at reducere salgsforecasts med 25-50 pct.?

Forecaster salgsorganisationen skævt for at drille?

Eller er det et kulturproblem?

Deltag i webinar omkring salgsforecasting i kølvandet på Corona. Her vil Jens Lind-Winther, Managing Partner hos ValueSelling Associates med udgangspunkt i data omkring både købere og sælgere dele viden omkring, hvorfor salgsmuligheder skrider i tidsplanen, årsagerne til at kundernes købsproces går i stå, og hvad du kan gøre ved det.

Målgruppen er direktion og salgsledelse.

Styrk din faglige profil

E-handel, marketing, B2B salg og kundeoplevelser. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.

Ja tak, giv mig unik viden