Arrangement

Sales Enablement: Forstå kunderejsen og skab værdi i alle kontaktpunkter

Hvordan udfordrer du vanerne i din salgsorganisation og flytter fokus mod kunderne og deres kunderejse? Bliv inspireret af cases fra GRAS, FTZ og Cludo til vores webinar den 11.02.

Disciplinen salg er i stor forandring her ved indgangen til 2021, og arbejdet med salg breder sig til andre dele af virksomheders funktioner. For at opnå success kræves der meget mere samarbejde på tværs af funktioner, et nyt mindset for sælgerne som bliver mere og mere rådgivende i deres funktion samt gøre alle kundevendte funktioner i stand til at kunne trække på relevant data og agere digitalt i alt fra afvikling af kundemøder til præsentation af løsninger.

Og det er præcis dét, Sales Enablement handler om. 

Sales Enablement er et begreb som oprindeligt kommer fra USA, men i Danmark stadig er ret nyt.   Sales Enablement tager hånd om “salg” på en mere kunde- og helhedsorienteret måde end vi typisk ser, og inddrager alle der møder kunden - ikke kun salg. Samtidigt ønskes det at skabe data og transparens, så fx samarbejdet mellem salg og marketing bliver langt stærkere og faktabaseret. Så med Sales Enablement “rammer” man hele organisationen og arbejder på at gøre den mere kundeorienteret, mere datadrevet og med en erkendelse af at “alle er i salg”.

Udgangspunktet er at starte udefra-ind: Hvordan er kundens købsrejse? Hvad der skaber værdi for dem på denne rejse? Hvilke touchpoints er der - hvor og hvem har vi kundedialoger med undervejs? 

Sales Enablements opgave er at sikre at man matcher kundens købsrejse, og “gør det enkelt at skabe værdi i enhver kundedialog”.

Den 11. februar kan du blive klogere på Sales Enablement, når DI Handel i samarbejde med SES Denmark afholder et to timers webinar med 3 stærke og ærlige cases om det at turde udfordre vaner i salg og flytte hele organisationen til at tænke kundeorienteret. Webinaret har fokus på eksekvering.

Program

    • 10.00 Velkomst og introduktion

      v/ SES DK og DI Handel

    • 10.15 Sales Enablement I Danmark: Resultater fra survey

    • 10.30 CLUDO: Fra softwaredemo til behov- og værdibaseret salg. Transformation af global salgstilgang

    • 10.50 GRAS: Internationalt forhandlersalg: Fra nørderi til den fælles fortælling og business impact

    • 11.10 FTZ: Fra salgsmappe til Salesbox og Værkstedsudvikling

    • 11.30 På tværs diskussion og Q&A - hvad kan vi lære

    • 11.55 Afslutning

Styrk din faglige profil

E-handel, marketing, B2B salg og kundeoplevelser. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.

Ja tak, giv mig unik viden