Afholdt: Amazon i Sverige - Hvad nu?
Amazon åbner i Sverige. Det er en kendsgerning. Men hvad kommer det til at betyde for din virksomhed, andre danske virksomheder og dansk e-handel generelt? Bliv klædt på til Amazons indtog og hør om dine muligheder.
Afspilning af webinar kræver login
Amazon sælger allerede produkter på seks markedspladser i Europa - Storbritannien, Tyskland, Frankrig, Spanien, Italien og senest i foråret 2020, åbnede de i Holland. I sidste uge bekræftede de deres syvende markedsplads: Sverige, dog uden en fastlagt dato. Det forventes dog, at Amazon starter op til efteråret, for at gøre klar til den kommende Black Friday og julesalget.
Til at forberede danske virksomheder til Amazons opstart på det svenske marked, har vi inviteret Søren Kipling fra Be-ahead. I webinaret vil vi bl.a. gennemgå og diskutere følgende punkter:
- Hvordan finder jeg ud af om Amazon er noget for vores virksomhed?
- Hvilke overvejelser skal jeg gøre mig inden opstart af salg på Amazon?
- Hvad er de tre vigtigste kriterie for at få succes på Amazon?
- Hvilke markeder skal jeg vælge?
- Hvad er bagsiden af medaljen med Amazon?
- Jeg vil ikke sælge på Amazon, men jeg vil gerne styre mit brand på Amazon. Hvad kan jeg gøre?
Webinaret er en del af projektet E-eksport via Online Markedspladser. Du kan læse om projektet og dets gratis værktøjer lige her: onlinemarkedspladser.dk.
Oplægsholder
Søren er en ægte e-købmand. Han ejer webshoppen Eshoes.dk og er direktør i konsulentvirksomheden be-ahead, der rådgiver virksomheder i, opstart på Amazon eller udvikling af eksisterende Amazon forretning. Varerne som Søren sælger på Eshoes.dk, sælges også via Amazon platformen. Dette har han nu gjort en i årrække og har derfor en lang praktisk erfaring om, hvad der virker og hvad der ikke virker.

Søren Kipling
Direktør be-ahead og ejer af Eshoes.dk

Kim Bruno-Lindby
Kim arbejder primært med e-handel og ny teknologi, som kan understøtte fremtidens handel på tværs af B2B, B2G og B2C.
