Webinar

Webinar: Styrk jeres salg - Morgendagens salg

Ny forskning viser, at danske B2B-virksomheder kan udnytte et stort vækstpotentiale ved at arbejde mere strategisk og professionelt med deres salg. På dette webinar får du værktøjerne til at komme i gang.

Rigtig mange virksomheder kan løfte sig markant ved at fokusere på en eller flere af de syv salgsdyder, viser analysen fra projektet Morgendagens Salg fra efteråret 2019. Hvordan kommer du i gang med det arbejde?

Dyderne er direkte en spejling af velkendte udfordringer, som danske virksomheder har arbejdet med i de seneste år. Er vi kundeorienteret nok, hvordan kommer det til udtryk i salgspraksis, og får vi synergien af vores salgs- og marketingkompetencer i spil, så vi hele tiden er opdateret med nyeste viden om produkter, services og hvor på købsrejsen kunden befinder sig?

De syv salgsdyder

På webinaret giver Mogens Bjerre fra CBS og Peter Aakjær Jensen fra Customer Agency en introduktion til de syv salgsdyder, og hvordan du kan løfte jeres toplinje ved at fokusere på de områder, hvor I halter efter jeres konkurrenter. Du får også konkrete eksempler på, hvordan I kan arbejde tættere sammen mellem salg og marketingfunktionen for at kunne præsentere jeres produkter, løsninger og services bedst muligt.

På webinaret vil vi komme ind på lederguide 2, som er en spørgeramme for, hvad I kan sætte i gang af nye initiativer, som understøtter jeres jagt på vækst i salget.

Morgendagens Salg workshop

Hvis du finder emnet interessant, kan vi tilbyde dig at være med på en række workshops i efteråret, hvor vi blandt andet afholder workshops i København, og sammen med Erhvervshus Midtjylland også gæster Horsens og Aarhus for at sprede den nyeste forskning inden for salg i Danmark.

Som deltager vil du få et indblik i de parametre, som driver salget og vil blive bevidst om, hvor du er svagest i dine salgsdyder, så du kan gøre dig overvejelser om, hvordan du styrker jeres toplinje på bedste vis. 

Salgsforskningen:
Forskningen viser blandt andet, at virksomheder med en stærk salgspraksis er fire gange bedre til at vinde nye kunder end dem med den svageste salgspraksis.

Salgsafdelingen samarbejder for lidt med den øvrige organisation:
Blot hver fjerde oplever, at salgsorganisationen har stor indflydelse på virksomhedens forretningsmodel.

Salgsorganisationen mangler forretningsorienteret uddannelse:
Kun hver sjette svarer, at sælgernes kompetener løbende styrkes for at kunne opnå salgsmålene.

Salgsledelsen er for svag:
Blot 14 procent oplever, at deres successer analyseres, så de forstår, hvad der virker, og hvad der ikke virker.

Tilmeld dig workshops i efteråret:

Styrk jeres salg – workshop 1 om Morgendagens Salg

Styrk jeres salg - workshop 2 om Morgendagens Salg

Styrk din faglige profil

E-handel, marketing, B2B salg og kundeoplevelser. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.

Ja tak, giv mig unik viden