DI Handel Nyheder

Få kompetencer til at navigere på den digitale motorvej

MARKETING: Online marketing er i kontinuerlig udvikling, hvilket kræver løbende kompetenceudvikling blandt salgs- og marketingsmedarbejdere i danske handelsvirksomheder. DI’s uddannelse i online markedsføring kan på fem dage give dig værktøjer til at bringe din virksomhed på forkant af udviklingen. Læs her, hvordan tidligere og kommende deltagere oplever uddannelsen.

- Digital Marketing Academy har givet mig konkrete værktøjer til mit digitale arbejde. Værktøjer der er nemme at implementere og tilpasse vores behov og aktivitet på denne digitale motorvej, fortæller Tina Begemann, marketingkoordinator fra Procurator, der er en grossist for rengøringsartikler. Hun har tidligere deltaget på kurset.

Digital Marketing Academy, DI’s uddannelse i online markedsføring har kørt et par år, hvor formålet har været at klæde DI’s medlemmer på til udviklingen inden for online marketing. Her har deltagerne bl.a. lært om, hvordan de kan øgeonline synlighed og fortage lead-generering med strategiske værktøjer, som giver resultater på bundlinjen.

Uddannelsen består af fem moduler, der omhandler online markedsføring og strategi, analyse og effektmåling, søgemaskineoptimering (SEO), sociale medier og content marketing samt e-mail marketing. Hvert uddannelsesmodul følges op med en test og en hjemmeopgave, som sikrer, at den nye viden forankres i virksomheden.

Bonus og udfordrende feedback

- Jeg har fået et mere uddybende kendskab til de forskellige begreber og en bedre forståelse for, hvad der ligger bagved. Som bonus, giver den praktiske opgaveløsning en god indsigt i kundernes købs- og beslutningsproces. En rigtig god blanding af praktik og teori med kompetente undervisere, der alle bidrager til og udfordrer ens idéer, siger Tina Begemann.

Steen Rasmussen, Digital Strategist & Senior Partner, er én af underviserne fra det prisvindende digitale bureau IIH Nordic, som bl.a. har Coloplast, Chr Hansen, COOP, Velux og Novo Nordisk som kunder. Siden 2005 har de afholdt kurser i digital strategi og online marketing for mere end 1.000 kursister. De har for sjette år i træk vundet prisen for årets webanalysehus, de er Google AdWords og Analytics Certified Partner, og udnævnt af Google til at træne Google certificerede partnere.

Uddannelsen kan skabe nye landvindinger

Steffen Grønhøj Tuxen Møller, Sales- og Project Development Manager fra Nordic Air Filtration, og som er en mulig fremtidig deltager på Digital Marketing Academy. Nordic Air Filtration er en virksomhed som producerer luftfiltre til industrielle udsugningsanlæg og indsugningsanlæg på gasturbiner.

- Vi leder altid efter inputs til nye landvindinger. Vi er pt. interesserede i, at blive klogere på hvordan vores online kundesystem kan optimeres. Ét er at spørge kunderne om, hvad de mangler eller vil have. Det er noget andet er at spørge eksperter om, hvordan vi kan vejlede kunderne i den ønskede retning. Det håber vi at blive klogere på gennem uddannelsen.

Næste Digital Marketing Academy starter 18. september 2018. Læs mere om pris, datoer og andet praktisk information lige her: Digital Marketing Academy

Relateret