DI Handel Nyheder

Vejen til den perfekte digitale B2B-købsoplevelse

E-HANDEL: Hvad er emnet, når en e-handelsguru trækker fulde huse på eCommerce Expo 2018 i London? Det oplevede DI Handel, da CEO Yoav Kutner torsdag d. 27. september fortalte om ”The Road to the Perfect B2B Buying Experience”. Her får du hans syv succesfaktorer til en perfekt digital købsoplevelse.

74 pct. af B2B-indkøb foregår online. Hovedkonklusionen er derfor, at digitale indkøb skal være tilgængelige for tilgængelighed drager købere og indkøbere. Vi overfører nemlig vores B2C-købspræferencer til vores arbejde, hvorfor B2B-købsoplevelsen skal være lige så simpel som B2C, fortalte Yoav Kutner fra Oro Inc.

Yoav Kutner har tidligere skabt CMS-systemet Magento, og i dag grundlægger af Oro Inc’sB2B e-handelsplatform, som er blevet kåret til den bedste i USA. Med den baggrund delte han ud af sin viden og store erfaringer med at skabe en perfekt digital B2B-købsoplevelse:

1)      Tilbyd virksomhedskonti

2)      Sørg for at bestillingsformularen er enkel

Dine kunder multitasker sædvanligvis, hvorfor det er vigtigt, at bestillingsformularen er enkel, så de intuitivt kan bestille dine produkter.    

3)      Giv kunden et personaliseret produktudbud

Din virksomhed sælger måske tusindvis af forskellige produkter, hvoraf det sikkert kun er fem af dem, der har relevans for din kunde. Det skaber unødvendig browsing gennem dine produkter, så sørg for, at de produkter, der vises for kunderne er personaliseret til deres behov. Dette kan f.eks. gøres ved brug af kundedata.    

4)      Overvej kundens arbejdsgange

Den eneste større forskel mellem B2C- og B2B-virksomheder er, at du sælger til en kompleks enhed fremfor individer. Din platform skal derfor kunne rumme flere medarbejdere på én virksomhedskonto med forskellige rettigheder f.eks., hvis et køb skal godkendes af en leder før, det kan gennemføres.

5)      Synliggør alle priser

6)      Integrer din virksomheds CRM med din webshop
Gør dine sælgere glade og integrer CRM’et med din webshop, så de bedre kan forstå jeres kunder og kunderejserne til eventuelt mersalg og dialog om yderligere samarbejde eller nye produkter.

7)      Skab en platform, der er responsiv på alle devices
Næsten halvdelen af alle B2B-indkøbere er digitale indfødte, og hele 42 pct. bruger mobilen i løbet af en købsproces. Det er derfor vigtigt, at din platform fungerer på alle devices, så dine produkter kan blive købt på kontoret og på farten.

eCommerce Expo 2018

Følg med i DI Handels nyhedsbrev, hvor vi i de næste uger vil opdatere med flere stærke og anvendelige ”take aways” fra eCommerce Expo 2018.

Du kan tilmelde dig lige her: Tilmeld dig nyhedsbrevet.

Relateret