DI Handel Nyheder

Ny vejledning om spam fra Forbrugerombudsmanden

Forbrugerombudsmanden har opdateret sin spamvejledning – blandt andet på baggrund af 2017-revisionen af markedsføringsloven, ny praksis på området og den teknologiske udvikling.

I den opdaterede vejledning er der flere eksempler og henvisninger til tidligere afgørelser, det skal gøre det lettere for virksomhederne at forstå og overholde reglerne. Den opdaterede vejledning har blandt andet fokus på elektronisk markedsføring via sociale medier og reglerne her.

Den nye spamvejledning adresserer blandt andet spørgsmålene:

  • Hvornår er henvendelser på sociale medier ”elektronisk      post” og derfor omfattet af spamforbuddet?
  • Hvordan kan et samtykke lovligt udvides?
  • Hvad er ”egne tilsvarende produkter”?

Den opdaterede vejledning finder du her lige her: Spamvejledning 2018

Den 25. januar holder Forbrugerombudsmanden informationsmøde om den opdaterede vejledning – se mere her: Informationsmøde om spamvejledningen 

Relateret