Bliv klogere på, hvordan du i praksis producerer effektiv content marketing til vores event den 11. december i Aarhus.

Colourbox
14.11.19 DI Handel Nyheder

”Content marketing er ligesom at tage på date”

Marketing handler om salg, leads, branding og awareness, men hvordan trænger vi igennem støjen med budgetter, der ikke nødvendigvis matcher konkurrenternes?

Det vil marketingekspert og kreativ direktør Carl Johannes Borris hos Kadaver gøre dig klogere på, når han er oplægsholder til DI Handels event om content marketing med fokus på video den 11. december 2019.

Han sammenligner content marketing med at tage på date: ”Man kan populært sige, at man i content marketing-regi er nødt til at “gøre sig lækker” for at få opmærksomhed. Tænk over det. Hvilke af de seneste markedsføringsinitiativer i din virksomhed ville du selv stoppe op ved og tænke noget andet om end ’yet another dead boring attempt’?”

Læs mere og tilmeld dig: Content marketing med fokus på video

Vær modtagerrettet i din kommunikation

’At gøre sig lækker’ for modtageren  er noget, Carl Johannes Borris mener mangler i B2B kommunikation: ”Alt for megen B2B kommunikation er røvkedeligt. Det taler ikke til andre end chefen for afsenderen, og derfor er der et blue ocean for kommunikation, der rækker udover det sædvanlige. Og det kræver ikke alverden at stikke ud. Vi skal arbejde med at gøre os selv sejere, så vi fremstår som nogen, der har styr på det, vi laver; nogen der er frække, nogen der tør, og nogen der ved, hvad de laver.”

Læs også: Syv konkrete tips til din LinkedIn annoncering

Det handler om den gode idé

Ifølge Carl Johannes Borris starter effektiv content marketing med en god idé: ”Den gode idé beror sig på den rigtige indsigt og starter med en reel intention. Ingen initiativer af denne art kan leve uden 100 pct. organisatorisk prioritet og fokus. I de fleste tilfælde forkastes content marketing-initiativer af den øverste ledelse, fordi de ikke umiddelbart har bundlinjepotentiale. Derfor er det vigtigt at have de rette argumenter parat i eskaleringen”, slutter Carl Johannes Borris.

Hvordan du i praksis producerer effektiv content marketing, kan du blive klogere på den 11. december til vores content marketing event i Aarhus. Deltagelse er gratis for DI medlemmer.

Læs mere og tilmeld dig: Content marketing med fokus på video

Hold dig opdateret

Modtag DI Handels nyhedsbrev og få relevante nyheder, analyser og events inden for salg, marketing, kundeservice og e-handel direkte i din mailboks hver uge.

Tilmeld dig nyhedsbrevet her

Relateret