Jeppe Kjøgx fra Geelmuyden Kiese var én af oplægsholderne til  arrangementet: ”Få succes med integreret B2B-markedsføring på LinkedIn.”

27.11.19 DI Handel Nyheder

Sådan arbejder du med B2B-marketing på LinkedIn

Du bør kende din virksomheds Content Marketing Score (CMS). Den afslører nemlig, om din målgruppe gider dit indhold. Bliv klogere på din CMS her.

”Alle kan få mere ud af LinkedIn, end de får i dag.”

Sådan startede Jeppe Kjøgx og Anders Ebdrup fra Geelmuyden Kiese deres oplæg, da over 80 DI Handel-medlemmer var samlet torsdag den 24. oktober 2019 til arrangementet: ”Få succes med integreret B2B-markedsføring på LinkedIn.”

Med sig havde de LinkedIns Content Marketing Score, der kvantificerer, hvordan din virksomhed egentlig klarer sig på LinkedIn. Det giver dig nemlig et vigtigt pejlemærke for dit arbejde med LinkedIn; nemlig om din målgruppe er engageret i din virksomhed og dit indhold:

”Din virksomheds Content Marketing Score viser, om du evner at spille på alle strenge. Med CMS måler LinkedIn engagement for indhold som er annonceret fra virksomhedens LinkedIn-side, medarbejderne og influenter. Spiller de sammen, belønner LinkedIn det, for de påvirker hinanden positivt og forbedrer din samlede indsats,” fortæller Jeppe Kjøgx, som er Head of Social Media hos kommunikationsbureauet Geelmuyden Kiese.

Læs også: Syv konkrete tips til din LinkedIn annoncering

De fire strenge i din CMS

Lad os kaste os ud i det og få styr på de fire elementer, som LinkedIn måler på i din Content Marketing Score.

1) Company updates  viser interaktionen i de opslag, du laver fra din virksomhedsside, som kommer ud til følgere og øvrige brugere på platformen, uden du betaler for det.

”Opslag på virksomhedssiden får generelt mindre rækkevidde og interaktion end indhold på din personlige profil,” fortæller Jeppe Kjøgx.

Alligevel er det vigtigt, at du udbygger følgerbasen og bibeholder en vis frekvens i det indhold, du publicerer fra siden. Det er nemlig en god måde at aktivere sine medarbejdere på, fordi du får flere til at like eller kommentere et opslag fra siden end at producere indhold selv.

2) Employee shares  måler engagementet, når dine medarbejdere deler din virksomheds indhold. Her skal man dog huske, at det i sidste ende handler om kvaliteten af interaktionen.

”Hvis en medarbejder deler indhold, kan de med fordel tilføje en kort tekst, så det bliver et personligt perspektiv, og dermed opnår de langt mere interaktion og større rækkevidde end en deling uden tekst,” fortæller Jeppe Kjøgx.

3) Influencer & employee posts viser engagementet i dine medarbejderes og influenters indhold om din virksomhed. Her kræver det, at din virksomhed bliver tagget korrekt, så der kommer et link til din virksomhedsside.

”Opslag fra eksempelvis medarbejdernes profiler kan have en enorm effekt på LinkedIn, men for at få succes kræver det, at virksomheden arbejder struktureret med Employee Advocacy, så medarbejderne bliver trænet i at dele og skabe indhold til LinkedIn,” forklarer Jeppe Kjøgx.

4) Sponsoreret indhold  skaber engagement med dit betalte indhold; dine annoncer. Og du får faktisk bedre annoncepriser af LinkedIn, hvis LinkedIns algoritme kan se, at dine annoncer engagerer din målgruppe.

Læs også: Derfor bør LinkedIn være din foretrukne B2B-kanal

”Det er ikke unikt for LinkedIn, at de bedste annoncer og engagerende indhold belønnes ved at nå ud til flere personer for færre penge. Det unikke ved LinkedIn er, at dine annoncepriser også bliver bedre, når du skaber engagerende indhold på din virksomhedsside, når medarbejderne deler indholdet og når de publicerer kvalitetsindhold fra deres personlige profiler,” siger Jeppe Kjøgx.

Ud fra disse fire elementer giver LinkedIn din virksomhed en CMS. Den kan du bruge til at få et overblik over, hvor engagerende indhold din virksomhed skaber til din målgruppe. Samtidig giver den dig viden om, hvad du bør skrue på for at få mere ud af din LinkedIn-indsats.

Tilmeld dig vores marketingnetværk: Marketingnetværket

Hold dig opdateret

Modtag DI Handels nyhedsbrev og få relevante nyheder, analyser og events inden for salg, marketing, kundeservice og e-handel direkte i din mailboks hver uge.

Tilmeld dig nyhedsbrevet her

Relateret