Skotske User Experience champion Crag Sullivan fra Optimal Visit er oplægsholder på ConversionBoost 2019, hvor du lære hvad din virksomhed kan bruge data til.

20.02.19 DI Handel Nyheder

Danske virksomheder halter efter i brugen af big data

E-HANDEL: Ny analyse fra Danmarks Statistik viser at danske virksomheder ligger lavt inden for en række avancerede teknologier, såsom big data-analyse. Til ConversionBoost kan du lære, hvordan din virksomhed kan blive frontløber på brugen af data.

Kun 8 pct. af danske virksomheder har brugt big data fra sociale medier og kun 5 pct. har brugt big data fra geolokation, viser ny analyse fra Danmarks Statistik.

Og det er spild af værdifulde data, mener chefkonsulent Kim Bruno-Lindby fra DI Handel:

- Big data er relevant for alle virksomheder. At indsamle data om f.eks. de besøgende på din virksomheds hjemmeside er afgørende for at kunne træffe de beslutninger, der kan føre til en øget konverteringsrate og online vækst. Uden at indsamle og analysere data, bliver ændringer aldrig til optimering. Det bliver bare til ændringer.

Læs også: ConversionBoost – bruger du data rigtigt?

En hel dag om data

Den 19. marts 2019 kan du lære, hvordan din virksomhed kan bruge data til konverteringskonferencen ConversionBoost, når otte skarpe specialister præsenterer deres nyeste erfaringer med at øge salg og konvertering. Skotske User Experience champion Crag Sullivan fra Optimal Visit er én af dem. Som selvstændig konsulent har han haft kunder som Google, Spotify, Lego og Asos.

- Vi har talt meget om mobil optimering, men hvor langt er vi egentligt kommet når det gælder en datadrevet, systematisk og målrettet mobiloptimering? Der ligger f.eks. et potentiale i at identificere de steder, hvor det ikke går godt, og det overser mange virksomheder. Craig Sullivan vil derfor hjælpe dig med at dykke ned i dine mobile data i Google Analytics, hvor dine data med den rette segmentering vil afsløre steder, hvor det mobile website ikke performer som ønsket, siger Ole Gregersen, optimeringsspecialist og medarrangør af ConversionBoost.

Læs også: Mavefornemmelser giver ikke salg

Sidste chance for early-bird billetter

Udover Craig Sullivan, kan du glæde dig til Simo Ahava, Christian Holst, Anne-Kathrine Christensen, Charlotte Brix Borg, Anders Toxboe, og Ole Gregersen.

Men du skal skynde dig, hvis du vil nå, at få early-bird billetter. Torsdag den 21. februar 2019 er det sidste chance for at spare 500 kr. på din billet til konverteringskonferencen. 

Læs mere og tilmeld dig her: ConversionBoost 2019

Relateret