Thomas Folmann giver fem konkrete grunde til, at Sales Enablement er relevant for din virksomhed.

27.08.19 DI Handel Nyheder

Løft din salgsrate med Sales Enablement

Hvordan anvender I data fra marketing, salg og eksterne kilder intelligent i salget? Og hvordan kopierer I ”best-practice” fra de bedste salgskonsulenter, som typisk performer 3X bedre end gennemsnittet? Sales Enablement kan være svaret.

Det kan være svært, at gøre salget mere effektivt både i B2C og B2B salg. Flere teknologivirksomheder byder derfor ind med en såkaldt Sales Enablement platform. Der findes flere forskellige løsninger på markedet, men fællesnævneren for dem er, at de kan give salgsafdelingen bedre mulighed for at præstere både før, under og efter kundemødet ved at give adgang til relevante data om den enkelte kunde:

- Sales Enablement er blandt tidens hotteste begreber inden for salg - og det er ikke uden grund. Det handler nemlig om at skabe de absolut bedst mulige rammer for konsulenterne, så det bliver nemmere at sælge til den enkelte kunde gennem data, fortæller Thomas Folmann, Managing Partner i Digitalbureauet ROI Agency. Den 02. oktober 2019 er han oplægsholder til vores formiddagsseminar om netop Sales Enablement.

Læs også: Løft salget i kontaktcenteret med ”Sales Enablement”

Sales Enablement er også relevant for dig

Thomas Folmann giver her fem konkrete grunde til, at Sales Enablement også er relevant for din virksomhed:  

1. Data is King

Jo mere relevant data konsulenten får stillet til rådighed des bedre. Sørg for at konsulenten kan se en ”profil” af kunden fremfor blot et ”navn”. Er det f.eks. en alarmvirksomhed, så kunne det være indsigt i antal m2, værelser, etager, samt indbrudsstatistik for lokalområdet for den specifikke kunde.

2. En skarp åbning – hver gang

Et dynamisk introscript, som baseres på kundens profil og data, samt hvilken ”kampagne” der ringes på (nysalg, opsalg, winback mv.) giver en skarp åbning – hver gang. Ringer kunden selv ind, så tilpas introscript ift. om der er ringet ind via hovednummer eller et ”kampagne tlf.nr.” fra f.eks. en TV-kampagne.

3. Kopier de bedste konsulenter

Lyt med, når de bedste konsulenter taler med kunderne og analyser, hvad de gør. Stil dem opfølgende spørgsmål til samtalen. Hvis de bedste konsulenter særligt er gode til indvendingsbehandling, del-accepter, konkurrentfordel, andre eksterne datakilder eller noget helt andet, så kan deres ”best-practice” digitaliseres - og være kun 1-klik-væk for andre konsulenter.

4. Højere effektivitet = flere samtaler

Spot tidsrøverne i hverdagen - er der udvalgte oplysninger fra forskellige systemer, som konsulenterne konsekvent tjekker inden de ringer til kunden? Så gør informationerne automatisk tilgængelige og spar konsulenten for den manuelle proces. Det kan f.eks. være opslag på købshistorik, ringehistorik, dækningskort mv.

5. En digital salgscoach

Ressourcerne blandt salgsledere og -trænere er ofte udfordret, hvilket er særlig udtalt i en tid med høj omsætning i medarbejderne. Med en Sales Enablement Platform får I en form for digital salgscoach, som kan understøtte både nye og rutinerede konsulenter i alle deres samtaler.

Lær mere om Sales Enablement

Vil du vide om, hvordan din virksomhed kan bruge Sales Enablement? Så kom til vores formiddagsseminar den 02. oktober 2019, hvor du kan lære hvordan du kan løfte salget i kontaktcenteret med ”Sales Enablement” med oplægsholdere fra både digitalbureauet ROI Agency og konsulenthuset Intenz.

Læs mere og tilmeld dig her: Løft salget i kontaktcenteret med ”Sales Enablement”

 

Hold dig opdateret

Modtag DI Handels nyhedsbrev og få relevante nyheder, analyser og events inden for salg, marketing, kundeservice og e-handel direkte i din mailboks hver uge.

Tilmeld dig nyhedsbrevet her

Skrevet af:

Katrine Jacobi

Relateret