Læs om  tre konkrete tips til, hvordan du i din virksomhed kan lave indhold til sociale medier, der skaber engagement blandt jeres følgere.

24.09.19 DI Handel Nyheder

Lav indhold til sociale medier, der skaber engagement

Tydelige salgsbudskaber i dine virksomhedsopslag på sociale medier skaber ikke engagement. Få tre konkrete tips til meningsfyldt indhold, der gør.

- Det er virkelig svært, at få engagement på sociale medier, fordi folk generelt er ligeglade med opslag fra virksomheder, medmindre at dét, du som virksomhed poster, er mere meningsfyldt end salgsbudskaber, fortalte tidligere Head of Corporate Social Media ved Mærsk A/S Alex McNab-Lundbäck på DI Handels fælles netværksdag den 29. august 2019 i Aarhus.

Læs også: Digitale kanaler er afgørende, hvis nye kunder skal finde dig

Her gav han tre konkrete tips, hvordan virksomheder kan lave indhold til sociale medier, der skaber engagement blandt deres følgere.

1. Audit dig selv

Hvem er dine kunder? Hvem er dine følgere? Hvad responderer de på og hvorfor? Er det den målgruppe, du søger? Hvilke kanaler er de på? Hvilken tone of voice skal du bruge? Du skal ikke være bange for, at tage et skridt tilbage og stille dig selv spørgsmål – for de spørgsmål, kan give dig svaret på, hvilket indhold du bør producere til hvilke sociale medier.

2. Tænk som dit publikum og mindre som en marketer

Hvad har dit publikum brug for at høre for at købe noget? Hvordan kan du formulere det uden at ”sælge”? Lav A/B testing på de samme pointer og test hvad der virker for dit publikum. Og husk, ikke at undervurdere, at alle i dit publikum, ikke er nutidige eller fremtidige kunder – et generelt positivt brand budskab kan betyde meget for din virksomhed. Konverteringsrater bør ikke være din eneste KPI (Key Performance Indicator). 

Læs også: Fem B2B-trends på sociale medier, du skal holde øje med 

3. Opbyg et loyalt fællesskab af følgere

Det er lettere sagt end gjort, men ikke desto mindre et vigtigt tip. De bedste sælgere er dem, der ikke er sælgere. Lad dine følgere ”sælge” for dig, som fortaler. Gør god brug af dine følgere ved f.eks. at bruge deres billeder, Tweets eller andet. Selvfølgelig med deres tilladelse og med dit eget budskab. I samme ombæring, så husk at gøre brug af dine kolleger. Employee advocacy er så vigtigt – og ansatte er til enhver tid dine største brandambassadører.

Læs også: Marketingnetværk – dit forum for sparring

Vil du vide mere om B2B-markedsføring på sociale medier?

Kom til inspirationsseminar om LinkedIn den 24. oktober i Industriens Hus (gratis for DI Handel medlemmer), og hør, hvordan du kan skabe bedre resultater ved at arbejde integreret med jeres LinkedIn.

Læs mere og tilmeld dig lige her: LinkedIn kursus 

 

Hold dig opdateret

Modtag DI Handels nyhedsbrev og få relevante nyheder, analyser og events inden for salg, marketing, kundeservice og e-handel direkte i din mailboks hver uge.

Tilmeld dig nyhedsbrevet her

Relateret