Fra den 17. februar 2020 skal forbrugere, der vil klage til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet, i stedet henvises til klageportalen for Nævnenes Hus.

Colourbox
13.12.19 DI Handel Nyheder

Klager til Center for Klageløsning og Forbrugerklage-nævnet flytter

Fra den 17. februar 2020 skal forbrugerklager til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet ikke længere indgives via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Minsag, men i stedet via klageportalen for Nævnenes Hus. Klager til Forbrugerombudsmanden, Ankenævnet på Energiområ-det, Pakkerejse-Ankenævnet og Teleankenævnet vil fortsat blive behandlet via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens klageportal.

Erhvervsdrivende skal være opmærksomme på, om de i købsbetingelser eller på deres hjemmesider henviser eller linker til Klag online og Min sag, hvor klagerne hidtil har ligget. Fra den 17. februar 2020 skal forbrugere, der vil klage til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet, i stedet henvises til klageportalen for Nævnenes Hus

Hidtil har klager til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet ligget i it-systemerne Klag online og Min sag, som Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen står bag.

På Nævnenes Hus hjemmeside kan erhvervsdrivende læse mere om klageportalen

Overflytningen til det nye klagesystem betyder, at det i en periode fra den 13. februar 2020 til den 17. februar 2020 ikke vil være muligt at oprette klager, tilføje/læse dokumenter eller kommunikere via klageportalen for Nævnenes Hus eller via Klag online og Min sag.

Igangværende klager hos Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet vil automatisk blive overført til klageportalen for Nævnenes Hus.

For klager til Forbrugerombudsmanden, Ankenævnet på Energiområdet, Pakkerejse-Ankenævnet og Teleankenævnet fortsætter Min sag og Klag online indtil videre.

For yderligere information:

Kontakt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens pressesekretariat på tlf.: 4171 5098.

Hvis I har konkrete spørgsmål til klageportalen for Nævnenes Hus, kan I kontakte klageportalen@naevneneshus.dk, eller I kan læse mere på Nævnenes Hus.dk

Har du brug for hjælp?

I DI Handel sidder juridisk chefkonsulent Cecilia Mårtensson klar, hvis du har brug for hjælp til juridiske problemstillinger inden for B2B og B2C handel.

Åbningstider

Mandag til fredag kl. 08.30-15.00

Telefon: 3377 3398

Mail: cesm@di.dk

Hold dig opdateret

Modtag DI Handels nyhedsbrev og få relevante nyheder, analyser og events inden for salg, marketing, kundeservice og e-handel direkte i din mailboks hver uge.

Tilmeld dig nyhedsbrevet her

Skrevet af:

Maj Weise Christiansen, Journalist, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Relateret