Klager til Center for Klageløsning og Forbrugerklage-nævnet flytter
Fra den 17. februar 2020 skal forbrugerklager til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet ikke længere indgives via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Minsag, men i stedet via klageportalen for Nævnenes Hus. Klager til Forbrugerombudsmanden, Ankenævnet på Energiområ-det, Pakkerejse-Ankenævnet og Teleankenævnet vil fortsat blive behandlet via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens klageportal.
Erhvervsdrivende skal være opmærksomme på, om de i købsbetingelser eller på deres hjemmesider henviser eller linker til Klag online og Min sag, hvor klagerne hidtil har ligget. Fra den 17. februar 2020 skal forbrugere, der vil klage til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet, i stedet henvises til klageportalen for Nævnenes Hus.
Hidtil har klager til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet ligget i it-systemerne Klag online og Min sag, som Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen står bag.
På Nævnenes Hus hjemmeside kan erhvervsdrivende læse mere om klageportalen.
Overflytningen til det nye klagesystem betyder, at det i en periode fra den 13. februar 2020 til den 17. februar 2020 ikke vil være muligt at oprette klager, tilføje/læse dokumenter eller kommunikere via klageportalen for Nævnenes Hus eller via Klag online og Min sag.
Igangværende klager hos Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet vil automatisk blive overført til klageportalen for Nævnenes Hus.
For klager til Forbrugerombudsmanden, Ankenævnet på Energiområdet, Pakkerejse-Ankenævnet og Teleankenævnet fortsætter Min sag og Klag online indtil videre.
For yderligere information:
Kontakt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens pressesekretariat på tlf.: 4171 5098.
Hvis I har konkrete spørgsmål til klageportalen for Nævnenes Hus, kan I kontakte klageportalen@naevneneshus.dk, eller I kan læse mere på Nævnenes Hus.dk
Flere nyheder
Har du brug for hjælp?
I DI Handel sidder juridisk chefkonsulent Cecilia Mårtensson klar, hvis du har brug for hjælp til juridiske problemstillinger inden for B2B og B2C handel.
Åbningstider
Mandag til fredag kl. 08.30-15.00
Telefon: 3377 3398
Mail: cesm@di.dk
Styrk din faglige profil
Marketing, salg, e-business og kundeadfærd. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.