Jesper Hjorth er oplægsholder på DI Handels konference om digital marketing den 20. januar 2021.

10.12.20 DI Handel Nyheder

Forstå dine kunders rejse til og på din hjemmeside

En forståelse for brugerrejsen til og på dit website, hjælper dig ikke kun til bedre konverteringer, men også til en bedre forståelse af din egen forretning. Få tre tips til, hvordan du kan afdække dine brugers arejse fra en UX-designer.

Når man begynder at undersøge brugerrejsen til og på sit website, går man ind i en proces, hvor man ikke kun lærer sine brugere bedre at kende. Man lærer først og fremmest, hvad der er værdiskabende ved digitale produkter og services, men man lærer også rigtig meget om ens egen virksomhed. Du skaber altså ikke kun et bedre site for dine brugere, men du samler også viden som er brugbar for dig selv.

Det mener Jesper Hjorth, UX-designer hos det digitale bureau, Dept. Han er oplægsholder på vores konference om digital marketing den 20. januar. 

3 tips til at forstå dine kunders rejse til og på din hjemmeside

Som digital forretningsdrivende skal man hele tiden være omstillingsparat og klar på at opdatere sit site. Og her er Jesper Hjorth skarp på, hvordan man som virksomhed taler til sine brugere på vegne af brandet og guider dem det rigtige sted hen på ens site.

Jesper siger selv, at: “Hvis man taler om innovation og udvikling, så er mit lod i det, at forene brugerbehov, teknologiske muligheder og forretningsmæssige ønsker og navigere i den treenighed.”

Her er Jespers tre tips til, hvordan man forstår den rejse ens kunder er på, når de besøger ens site:

  1. Det er vigtigt, at du kigger på kvantitativ data. Hvis ikke du indsamler den, så skal du sætte en tjeneste op, så du har noget data at træffe dine valg ud fra. Det er på baggrund af data du får en forståelse af brugernes reelle adfærd på dit site.
  2. Dernæst er det vigtigt også at arbejde med kvalitativ data. På den måde kommer du tættere på dine brugere ved at forstå deres behov, motivation og ønsker.

  3. Den sidste ting er en viderebygning af de to første. Det handler om at kortlægge de udfordringer og muligheder som du er kommet frem til via inddragelsen af både kvantitativ og kvalitativ data. Det er her tingene smelter sammen og danner fundamentet for arbejdet i at skabe et lækkert og brugervenligt site.

Vil du vide mere om brugeroplevelsen?

Du kan lære meget mere om vigtigheden i at tænke på og inddrage brugeroplevelsen på dine digitale platforme til vores konference den 20. januar. Her vil Jesper fortælle meget mere om emnet og inddrage spændende kundecases fra sit arbejde med både lokale og internationale virksomheder og brands.

Det er gratis at deltage for DI Handel medlemmer.

Læs mere og tilmeld dig lige her: Digital Marketing – en hybrid konference

Styrk din faglige profil

E-handel, marketing, B2B salg og kundeoplevelser. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.

Ja tak, giv mig unik viden

Relateret