Danmarks største webshopplatform, DanDomain, der er ejet af tech-giganten team.blue, hjælper kunder med at skabe en webshop eller hjemmeside.

24.06.20 DI Handel Nyheder

Vilde tal: DanDomain sælger tre gange så mange webshops

Hvis du var i tvivl, om coronakrisen har sat skub i salget af webshops og andre digitale salgskanaler, kan du blot kaste et blik på de nyeste tal fra webshopplatformen DanDomain, der afslører, at rekordmange virksomheder ønsker at oprette en webshop.

Danmarks Statistik kunne tidligere i år offentliggøre, at detailsalget var faldet med hele 4,5% i marts måned. Det er det suverænt største fald i detailhandlen, der er registreret siden statistikkens start i 2000.

Det har resulteret i, at mange virksomheder nu er gået over til at sælge deres varer på en webshop.

Danmarks største webshopplatform, DanDomain, der er ejet af tech-giganten team.blue, hjælper kunder med at skabe en webshop eller hjemmeside. Lige nu sælger de helt op til tre gange så mange webshops som normalt.

Rekordstor efterspørgsel på webshops

DanDomain er dagligt i kontakt med virksomheder, der ønsker at lave en webshop, og DanDomain har oplevet en stor efterspørgsel.

Det drejer sig især om butikker med forbrugsvarer som tøj, smykker og interiør, men også restauranter, der gerne vil sælge take-away til deres kunder.

”Lige siden starten af corona har vi været i kontakt med flere butiksejere, der gerne vil oprette en webshop så hurtigt som muligt. Og efterspørgslen på webshops er kun blevet større og større siden da”, siger salgsdirektør for e-commerce hos DanDomain, Anders Eiler og fortsætter:

”I DanDomain har vi solgt 3 gange så mange webshops fra den 1. marts til den 31. maj i år sammenlignet med foregående periode fra den 1. december 2019 til den 29. februar i år. Det er en virkelig stor fremgang”.

Vigtigt med online tilstedeværelse

Den tendens er noget branchedirektør i DI Handel Sidsel Dyrholm Holst genkender. Hun anbefaler, at virksomhederne er til stede online.

”Rigtig mange virksomheder har haft kraftig vækst i de digitale salgskanaler siden midten af marts, og interessen for at etablere eller styrke de digitale salgskanaler, herunder webshops, har været stor. Det er ikke mindst coronakrisen, som har tvunget butikkerne til at tænke nyt. De har fået øjnene op for, at e-handel kan styrke deres forretning også på længere sigt. Vi kan derfor kraftigt anbefale alle virksomheder at være til stede online”, siger Sidsel Dyrholm Holst.

Særligt handelsvirksomheder har styrket deres online salg

Tal fra DI’s virksomhedspanel viser, at 36% af virksomhederne enten har styrket deres digitale salgskanaler eller overvejer at gøre det.

Kigger vi isoleret på handelsvirksomhederne, der også omfatter virksomheder med butikker, så er tallet 50%.

Kort om team.blue

team.blue er en europæisk tech-gigant, som beskæftiger sig med hostingløsninger, fx domæner, webshops, webhoteller, servere og meget mere. Virksomheden team.blue Denmark (tidl. Zitcom) står bag brands som Simply.com, Curanet, ScanNet, SmartWeb og altså Danmarks største webshopplatform DanDomain med godt 6.000 kørende webshops og 500.000 registrerede domæner.

Samlet set betjener team.blue 2 millioner kunder og beskæftiger 1.000 medarbejdere, heriblandt 190 medarbejdere i Danmark. 

Læs mere om team.blue her.

Styrk din faglige profil

Marketing, salg, e-business og kundeadfærd. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.

Ja tak, giv mig unik viden

Relateret