Bag virksomheden 05 Copenhagen står barndomsveninderne Elisabeth Theresa Dalskov og Emilie Hastrup Nilsson.

29.07.20 DI Handel Nyheder

Luksuriøse værnemidler er the new normal

Hvad gør man, når ens kundegrundlag forsvinder fra det ene øjeblik til det andet? Corona var en mavepuster for interiør- og merchandisevirksomheden 05 Copenhagen, der bl.a. sælger B2B. De var tvunget til at genopfinde sig selv, og det lykkedes.

05 Copenhagen har specialiseret sig i at hjælpe virksomheder med styling af arbejdslokaler, kontorer, hoteller og yachts, men også private hjem. I indretningen bruger de luksuriøst interiør, møbler og produkter fra deres egen kollektion sammensat med produkter fra udvalgte yndlingsbrands. Bag virksomheden står barndomsveninderne Elisabeth Theresa Dalskov og Emilie Hastrup Nilsson.

Med et udgangspunkt i livstilsbranchen og et B2B-kundesegment, forsvandt kunderne imidlertid fra 05 Copenhagen, da COVID-19 ramte Danmark i midten af marts.

Læs også: Tre skarpe til kundeservicechefen

En webshop var ikke løsningen

Iværksættervirksomheden kastede sig ud i at oprette en webshop, men de fandt hurtigt ud af, at det ikke var den rigtige løsning til deres univers.

”Da corona for alvor rullede sig ud, smed vi en webshop op på 48 timer. Den fungerede fint som kunstigt åndedræt, imens vi fandt ud af, hvad der skulle ske med os som virksomhed, og hvad vi skulle gøre med vores kunder, som forsvandt over night”, siger direktør Elisabeth Theresa Dalskov.

Læs også: B2B-virksomhederne tøver fortsat med online salg, selvom indkøberne er klar

Et nyt produktkatalog

I stedet for at ærgre sig alt for længe, valgte Emilie og Elisabeth at tage sagen i egen hånd og tænke kreativt i forsøget på at forny forretningen.

”Vi har altid lavet lidt logoprodukter på siden af vores univers, og her har vi lagt en stor del af vores energi nu. Det er der kommet nogle rigtig sjove og spændende tiltag ud af, og vi glæder os til et godt efterår med run på. Udover det er vi lige nu i gang med at ansætte vores første medarbejder, så det er også rigtig spændende”, siger Emilie Hastrup Nilsson.

Elisabeth Theresa Dalskov supplerer: ”Vi har genopfundet os selv mange gange under det hele, men også brugt lang tid på at bearbejde den mavepuster det var og stadig er. Vi er heldigvis ikke så lette at køre i sænk”.

Læs også: Kan blockchain skabe bedre loyalitetsprogrammer?

Håndsprit og masker i kollektionen

Under krisen omstillede flere danske virksomheder deres produktion til at lave værnemidler. Det gælder også 05 Copenhagen, der nu også sælger håndsprit og specialdesignet mundbind i deres kollektion.

”Vi har netop lanceret vores egen 30ml håndsprit i et helt enkelt design, der er lavet til, at virksomhederne kan få deres eget logo på. Den er perfekt på farten, både for medarbejdere og som et alternativt visitkort til kunder, og som en del af almindelige amenities på værelserne til hotelgæster”, siger Emilie Hastrup Nilsson.

05 Copenhagen har lanceret en 30ml Hand sanitizer, hvor virksomheder kan få påtrykt deres eget logo. 

”Derudover sælger vi ansigtsmasker. Vi har en produktion af sengetøj i Europa, og derfra laves maskerne i samme tekstiler. I takt med at det bliver the new normal, så må det godt være lidt lækkert og æstetisk samtidig. Vores første parti blev udsolgt på få dage, så der har været overvældende god respons. Tanken er også, at et flot mundbind, bliver en del af hotelværelset, og kunden tager det med på deres videre rejse. De kan bruges igen og igen, og er derfor oplagte at få speciallavet med navn eller logo – smuk og god reklame”, siger Elisabeth Theresa Dalskov og fortsætter:

”Vi er kommet stærkt tilbage, og det er kunderne også, dog har vi et lidt anderledes segment end tidligere, men alle er velkomne. Vi har kunder inden for mange forskellige segmenter, alt fra hoteller til reklamebureauer, men i slutningen af dagen er de der jo for det samme – vores gode service og sans for styling. Vi er et sted nu, hvor vi ikke behøver at begrænse os, og det giver masser af energi at vide, at vi ikke behøver sige nej til nye kunder” slutter hun.

Kort om 05 Copenhagen

05 Copenhagen har eksisteret siden begyndelsen af 2019, og består af de to veninder Elisabeth Theresa Dalskov og Emilie Hastrup Nilsson, der hver ejer 50% af virksomheden.

Virksomheden leverer interiørprodukter til hoteller, yachts og private hjem. De har deres egen kollektion, men benytter også produkter fra udvalgte brands i deres indretning. Udover interiør, udgør speciallavet brandmerchandise en stor del af forretningen.

Læs mere om 05 Copenhagen her, og følg dem på Instagram og Facebook.

Hold dig opdateret

Modtag DI Handels nyhedsbrev og få relevante nyheder, analyser og events inden for salg, marketing, kundeservice og e-handel direkte i din mailboks hver uge.

Tilmeld dig nyhedsbrevet her

Relateret