Kold kanvas er en salgsmetode, hvor sælger ringer op til (eller møder op hos) potentielle kunder for at sælge eller booke et møde uden forudgående aftale.

02.09.20 DI Handel Nyheder

Gør dit B2B-salg mere effektivt med LinkedIn

Det kan være svært at etablere den første kontakt med kold kanvas, men bruger du LinkedIn aktivt i salgsprocessen, kan du få flere leads ved B2B-salgsmøder. Jacob Elton, fra LinkedInsider, giver her de mest effektive tips til B2B-salg via LinkedIn.

Kold kanvas er en salgsmetode, hvor sælger ringer op til (eller møder op hos) potentielle kunder for at sælge eller booke et møde uden forudgående aftale. Mange sælgere kan dog ikke fordrage kold kanvas, og det er der to store årsager til:

1) Der findes ingen relation til, dem du ringer til

2) Alle der ringer kold kanvas ”ligner” hinanden – fordi modtageren ikke kan se personen.

Sociale medier har imidlertid gjort det lettere at komme i kontakt med andre mennesker, og det kan udnyttes i dit B2B salg: ”Kold kanvas har fået en ”lillesøster” gennem sociale medier – nemlig social selling”, siger Jacob Elton fra LinkedInsider. Han er specialiseret i at træne sælgere i at skaffe leads og møder via LinkedIn. Den 07. september 2020 er han oplægsholder på vores seminar om netop social selling.

Læs mere og tilmeld dig her: Webinar: Lær at sælge med LinkedIn

Den rette målgruppe kan findes på LinkedIn

”Alene i Danmark er der to millioner brugere på LinkedIn, så når du forstår, hvordan du skal finde din målgruppe via platformen, bliver det ufatteligt effektivt at arbejde med sit opsøgende salg på LinkedIn”, siger Jacob Elton.

Jacob Elton og hans partnere i LinkedInsider har holdt foredrag om social selling for mere end 7.800 mennesker og undervist mere end 1.000 personer siden 2015. Det har givet dem en masse ”hands-on” erfaring og viden om, hvordan du bliver en effektiv social sælger på LinkedIn.

Her er et uddrag af hans mest effektive tips:

1. Sæt dig grundigt ind i LinkedIn

Alt for mange prøver at løse problemer med antagelser, hvilket vil sige, at det manglende kendskab til ”social selling” ofte ender ud med at give et negativt resultat. Det er derfor vigtigt, at sætte sig ind i, hvordan LinkedIn fungerer, før du går i gang.

2. Brug private beskeder

Start din relation til en potentiel kunde med en privat besked, når du ”connecter”. Din tid på LinkedIn skal investeres i at få potentielle kunder i dialog i beskedsystemet.

3. Vær personlig

Folk elsker at købe, men hader at blive solgt til. Vi er på LinkedIn for at møde andre mennesker, netværke og bygge relationer, blive inspireret eller finde muligheder i det, vi ser. Det er derfor vigtigt at have fokus på at bygge relationen til mennesket – virksomheden er sekundær. Ganske simpelt: Mennesker handler med mennesker, de stoler på, har tillid til og (føler de) kender.

Læs mere og tilmeld dig her: Webinar: Lær at sælge med LinkedIn

Lær alt om B2B-salg på LinkedIn

Den 07. september 2020 kan du få endnu flere tips og tricks til, hvordan I kan bruge LinkedIn og social selling til at gøre salgsarbejdet lettere og mere effektivt, når Jacob Elton er oplægsholder til vores seminar om social selling. Det er gratis at deltage for DI Handel medlemmer.

Læs mere og tilmeld dig her: Webinar: Lær at sælge med LinkedIn

Hold dig opdateret

Modtag DI Handels nyhedsbrev og få relevante nyheder, analyser og events inden for salg, marketing, kundeservice og e-handel direkte i din mailboks hver uge.

Tilmeld dig nyhedsbrevet her

Relateret