21.12.21 DI Handel Nyheder

Årets trends og tendenser inden for kundeoplevelse

2021 har været året, hvor der har været stor fokus på kundeoplevelsen. Særligt den digitale kundeoplevelse har fået nye højder at gå på under corona, hvor I virksomheder var nødt til at ty til nye digital og online koncepter. I DI handel har vi i løbet af året der er gået stillet skarpt på fremtiden kunderejse og den strategiske kundeoplevelse fysisk såvel som online. Lad os se på et tilbageblik.

Kundeservice post corona

Der er ingen tvivl om at corona-epidemien har sat sit spor i kundeservice. Der er blevet sat skub i kundeoplevelsen og udviklingen af måden, hvorpå man kan konceptualisere oplevelsen fra start til slut. I starten af året så vi på, hvilken betydning corona haft for kundeservice i det forgangne år 2020, og vigtigst af alt, hvad har vi lært af det, og kan tage med videre: https://www.danskindustri.dk/brancher/di-handel/kurser/webinarer/kundeservice-post-corona/

Co-creation

En anden trend, som flere virksomheder har kastet sig ud i er co-creation. Ved at invitere dine kunder med ind i udviklingen af produkter eller services, som fx kundeloyalitet og ambassadørskab, kan du indhente flere gevinster. I denne online inspirationssamtale kan du blive du inspireret og klædt på til, hvordan du kan invitere dine kunder ind i dine udviklingsprocesser, og hvad du skal være opmærksom på, når du produktudvikler med dine kunder: Hvordan produktudvikler du sammen med dine kunder? (danskindustri.dk)

Customer Relationship Management – CRM

CRM er en integreret del af kundeoplevelsen, da det er afgørende en kunde har en positiv oplevelse med en virksomhed i høj grad er mere tilbøjelig at genbesøge virksomheden og blive en loyal kunde. Med den digitale omstilling er kravene til kundeservice vokset, og en dårlig oplevelse kan påvirke kundeloyaliteten negativ og medføre at kunder ikke genbesøger virksomheder. Customer Relationship Management (CRM) kan styrke brugeroplevelsen, relationen til kunderne og øge omsætningen – men hvordan? Se eller gense: Sådan kommer din B2B virksomhed i gang med Customer Relationship Management (danskindustri.dk), hvor vi svarer på netop dét, når vi stiller skarpt på CRM-systemers effekt på virksomheders værdiskabelse og kundernes brugeroplevelse.

Kundeservice i praksis

Kundeservice er ligeledes en afgørende del af kundeoplevelsen, og med rette struktur og velovervejede løsninger kan give dine medarbejdere de bedste rammer for at give den optimale kundeservice til din kunder. Se eller gense webinaret her, hvor vi dykker ned i kundeservice i praksis: https://www.danskindustri.dk/brancher/di-handel/kurser/webinarer/kundeservice-i-praksis/. Eller bliv klogere på, hvordan kundeloyaliteten er afgørende for kundeoplevelsen. Læs ”Hvis du løser kundeproblemer, skaber du loyalitet” - DI Handel (danskindustri.dk)

Styrk din faglige profil

E-handel, marketing, B2B salg og kundeoplevelser. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.

Ja tak, giv mig unik viden

Simone S. Nielsen
Skrevet af:

Simone S. Nielsen

Relateret indhold