Brillevirksomheden FLEYE Copenhagen mærker både effekten af deres influencer marketing i deres egen webshop, men også på deres indsatser B2B.

FLEYE
10.03.21 DI Handel Nyheder

Influencers giver salg hos FLEYEs forhandlere

Brugen af influencers i markedsføring har de seneste år været stødt stigende, men giver influencer marketing også mening for B2B virksomheder? Ja, siger FLEYE Copenhagen.

FLEYE Copenhagen er en B2B-virksomhed, der sælger sine briller gennem optikere i hele verden. I efteråret 2018 lancerede de egen webshop, hvor de sælger solbriller B2C.

Tidligere har FLEYEs markedsføringsstrategi udelukkende været baseret på annoncering i trykte medier. Virksomheden oplevede dog, at det kunne være svært at styre, hvilken målgruppe, de ramte og måle på effekten af den trykte annoncens værdi. De så derfor stor værdi i influencer marketing:

”Influencer marketing ligger i feltet mellem sociale medier, produktmarketing, brugeranmeldelser og PR. Her har vi haft meget større indsigt i, hvilken effekt en kampagne har haft overfor potentielle kunder.”

”Som B2B virksomhed kan det til tider være udfordrende at måle den egentlige værdi af vores markedsføringsindsatser, men ud fra efterspørgsel og salg kan vi nu tydeligt se et mønster i de produkter, som vi markedsfører gennem influencer marketing kampagner”, fortæller marketingkonsulent i FLEYE Copenhagen Stephanie Møller Holm.

Den 08. april er hun én af oplægsholderne til vores webinar: Kom i gang med Influencer Marketing.

Influencers styrker både B2B og B2C

FLEYE Copenhagen mærker både effekten af deres influencer marketing i deres egen webshop, men også på deres indsatser B2B.

Gennem deres webshop kan de måle trafikken 1:1 og se hvilket salg, der er afledt af deres kampagner, men de oplever også en styrkelse af deres forhandleres forretning:

”Udover at styrke FLEYEs brand bidrager influencer marketing til at styrke vores forhandlere. Gennem vores kampagner oplever vi øgede slutkundehenvendelser, som vi altid matcher med den nærmeste forhandler. For FLEYE handler det om at skabe synlighed omkring vores brand, for at styrke vores position og i sidste ende salget ude hos vores forhandlere”, fortæller Stephanie Møller Holm.

Læs også: Sådan får du succes med din SoMe strategi - DI Handel (danskindustri.dk)

Den rette influencer er nøglen til resultater

Ifølge Stephanie Møller Holm kan både B2C- og B2B virksomheder få stort udbytte af influencer marketing, men som med alt andet i marketing handler det om at ramme den rigtige målgruppe:

”Hvis du finder den rette influencer, der kan give adgang til dem, du vil nå, er der et stort potentiale for mere eksponering og salg. Det er ikke nødvendigvis, at det er den influencer med fleste følgere, der er den rette for dit brand og produkter. Der kan være store fordele ved at vælge en influencer med færre følgere, hvor promoveringen til gengæld er stærkere, fordi influenceren er mere autentisk. Tænk derfor over din målgruppe, og hvad du vil sælge eller promovere og vælg en influencer ud fra det”, slutter hun.

Læs også: Test din viden om prismarkedsføring - DI Handel (danskindustri.dk)

Vil du vide mere?

Den 08. april kan du blive klogere på Influencer Marketing, og hvordan du kommer i gang. Du kan bl.a. få indblik i:

  • Hvordan man laver effektfulde influencer kampagner med indblik i en 6-trins model, der bygger på: Strategi, kreativt koncept, udvælgelse, prisforhandling og kontrakter, kampagneeksekvering og rapportering.
  • Hvad de juridiske faldgruber ved brug af influencers er.
  • Yderligere erfaringer med brug influencers fra B2B-virksomheden FLEYE Copenhagen.

Læs mere og tilmeld dig her: Kom godt i gang med Influencer Marketing (danskindustri.dk)

Styrk din faglige profil

E-handel, marketing, B2B salg og kundeoplevelser. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.

Ja tak, giv mig unik viden

Katrine Jacobi
Skrevet af:

Katrine Jacobi

Relateret indhold