Brdr. Dahl
28.11.22 DI Handel Nyheder

Brdr. Dahl har succes med deres app

Danskerne bruger smartphones og apps. En af årsagerne til at vi elsker vores apps er, at de i langt højere grad kan målrettes vores brugssituationer og gøre brugeroplevelsen langt mere intuitiv og bekvemt. Brdr. Dahl har gennem deres app løftet deres omnichannel oplevelse og e-handel.

Ifølge Danmarks Statistik har 93% af danske husstande adgang til en smartphone, og du sidder måske selv og læser denne nyhed fra en. Du har garanteret også mange apps installeret i din smartphone. Tal fra Statista viser, at der på verdensplan bliver downloadet over 260 mia. apps i 2021. Dette er en stigning på 63% i forhold til 2016.

En af årsagerne til at vi er vilde med apps er, at de oftere er mere bekvemt og relevant for brugerne. I forbindelse med e-handel giver en app fx muligheder for personalisering og giver brugerne mere intuitive flows samt er med til at fastholde kunderne i et spændende købs- og inspirationsunivers. Derfor er det ingen overraskelse, at virksomheder har en app som en del af deres digitale forretning.  

Brødrene Dahl har succes med en app til håndværkerne

Brødrene Dahl har udviklet en app der kan hjælpe håndværkerne med at spare tid. Håndværkere er en kundegruppe, som ofte har travlt, og som ofte skal løse opgaver inden for en stram deadline. Appen er derfor hurtigt blevet en af håndværkernes vigtigste værktøjer i det daglige arbejde.

Hos Brødrene Dahl har man haft succes med at lancere en app, der bl.a. har til formål at binde kundeoplevelsen sammen på tværs af de fysiske butikker og den digitale verden. Med personaliseret indhold får kunderne den mest optimale oplevelse, uanset hvor de befinder sig.

Efter lanceringen af appen har mange af deres faste kunder taget appen til sig og bruger den nu flittigt, hvilket resultaterne understreger, der viser;

  • at 79% af alle kunder, som anvender selvbetjeningsfunktionen i appen, også anvender commerce-funktionen
  • at ca. 53% af kunderne anvender appens mulighed for selvbetjening
  • at kunder, som handler på to (eller flere) kanaler, i gennemsnit handler for mere end 300% i forhold til de kunder, som kun anvender én kanal

Hvornår er apps en god ide for din forretning?

MEN! Det store men: Giver det altid mening at udvikle en app? Hvis du ikke kan eller vil tilbyde dine kunder andre ydelser eller services i en app, i forhold til dit website, så er der måske god grund til at være skeptisk over for app-hypen. Det er nemlig ikke gratis at udvikle en app, holde den i drift og få overbevist målgruppen om, at de skal bruge den. Derfor skal der være fornuftige og rationelle argumenter for at gå ned af ”app-vejen”.  

Webinar

Den 17. januar 2023 holder DI Handel i samarbejde med Vertica webinaret ”Hvornår er mobil apps en god idé?”. På webinaret vil du blive klogere på apps, og hvilke spørgsmål du bør stille dig selv, hvis du overvejer at udvikle en app.

Læs mere om webinaret og tilmeld dig her: Hvornår er mobil apps en god idé?

Webinaret er gratis og åben for alle.

Skrevet af:

Tevin Lac

Relateret indhold