Anders Redder og Patrich Bach, Co-Founders of HEIMDALL'S

HEIMDALL'S
09.03.22 DI Handel Nyheder

HEIMDALL’S – Når det digitale overgår det analoge

Den innovative høreklinik HEIMDALL’S udfordrer hørebranchens traditionelle marked med et stærkt fokus på den digitale kunderejse. Hør historien om virksomhedens digitale tilgang og nyeste teknologi Choose Your Sound, der er første skridt på vejen til at skabe bedre hørelse.

Til trods for, hvad mange tror, rammer høretab og høreudfordringer ikke kun den ældre generation. Hver 6. dansker over 18 år har problemer med hørelsen. Det svarer til 800.000 borgere alene i Danmark.

Vi så et stort behov, der ikke blev opfyldt. Et behov om transparens, fleksibilitet og uvildighed, der ikke blev mødt Anders Redder, Co-Founder HEIMDALL'S

Sådan starter historien om HEIMDALL’S. Vi har i DI Handel snakket med de to stiftere af virksomheden HEIMDALL, Anders Redder og Patrick Bach. Læs portrættet af HEIMDALL’S, og hør historien om en virksomhed, der er gået all-in på den digitale kunderejse som forretningsgrundlag. 

Anders Redder og Patrick Bach har begge oplevet branchens udfordringer på egen hånd. Sammen satte de sig for at sætte mere fokus på høresundhed og skabe bedre rammer, der imødekommer kundernes behov og oplevelse, når det kommer til at købe høreapparater. 

HEIMDALL’S – En virksomhed, der udfordrer hørebranchens traditionelle marked 

HEIMDALL’S er en virksomhed, der udfordrer et ellers traditionelt marked. Virksomheden er centraliseret om den digitale kunderejse med ønsket om at gøre det nemt og mere tilgængeligt for kunden at få det rette høreapparat, som matcher den enkelte kundes behov.  

Virksomheden er fra 2020 og består i dag af 10 medarbejdere, der via tre klinikker i København, Aarhus og Odense servicerer kunder på tværs af landets grænser, stærkt understøttet af teknologi og digitale løsninger.  

Med virksomhedens platform bindes kundeoplevelsen sammen af digitale touch-points, med fysiske besøg hos HEIMDALL’S klinikker. Hvor den fulde høreprøve, samt undersøgelser foregår i klinikken, sker alt opfølgning og efterfølgende tilpasning digitalt. Alt med udgangspunkt i at skabe vejen til bedre hørelse. HEIMDALL’S strategiske fokus på en digital kunderejse imødekommer kundens behov ved at sikre nem og fleksibel tilgængelighed - et behov, der er steget under og i kølvandet på corona.  

”Vores digitale kunderejse er en rejse, hvor vi kun skal se vores kunde én gang. Én gang, hvor vi laver høreprøve, høreundersøgelse, kobler op til tlf. og finjusterer remote. Det giver fleksibilitet og passer ind i en travl hverdag.”  siger Patrick Bach.

HEIMDALL adskiller sig fra andre høreklinikker med deres digitale setup og ved ikke at være tilknyttet og ejet af en bestemt producent/brand. Det giver virksomheden mulighed for at dyrke høreapparaters, kvalitet og lyd på tværs af produkter og brands. 

Choose Your Sound – Når det digitale overgår det analoge

‘Choose Your Sound’ er HEIMDALL’S nyeste softwareteknologi. Det er en teknologi, der giver mulighed for at prøve høreapparater på en ny og anderledes måde. Via den online lydtest ’Choose Your Sound’, kan den enkelte kunde finde det høreapparat, der passer dennes personlige præferencer inden for lyd bedst muligt.  

Kunden kan således opleve forskellen på de forskellige høreapperaters lyd og vælge en foretrukken lyd i sine høreapparater. Det gør det muligt at prøve alle de bedste høreapparater fra de største producenter og sammenligne denne lyd i udfordrende lydmiljøer, som fx en koncert eller en café med mange mennesker og udfordrende akustik. Alt sammen kan kunden gøre hjemme i stuen via HEIMDALL’S hjemmeside. 

”Det er en situation, hvor det digitale rammer mere præcist end det analoge. Med Choose Your Sound er det muligt for brugeren at finde sine personlige præferencer for lyd og lave en reel 1:1 sammenligning. Alternativt skal brugeren rundt i flere høreklinikker over længere tid og det er ganske enkelt ikke kognitivt muligt at lave den sammenligning. Det er et godt eksempel på, hvor det digitale overgår det fysiske og analoge” siger Anders Redder.

What’s next? 

Med Choose Your Sound håber HEIMDALL’S at sætte en ny standard for markedet og udfordre den ellers traditionelle tilgang til høreapparater.

Særligt under corona har vi set en vækst i behovet for at digitalisere og understøtte kunderejsen. Behovet for at kunne finde og købe et høreapparat – det rigtige høreapparat – hurtigt, nemt og kvalitetsbevidst uden at begrænses af de mange fysiske møder, er kun vokset. Patrick Bach, Co-Founder HEIMDALL'S

Den digitale platform skal i de kommende år videreudvikles med henblik på global udrulning og sikre at HEIMDALL’S bliver verdens førende digitale høreklinik.

Gode råd og læringer

Hør Patrick Bach og Anders Redder fortælle, hvad de har erfaret i deres arbejde med HEIMDALL’S digitale kunderejse, og lad dig inspirere.

HEIMDALL'S | En digital kunderejse

Simone S. Nielsen

HEIMDALL'S

HEIMDALL's - Mere end et hørecenter.

  • Danmarks bedst ratede hørecenter på Trustpilot
  • Tre fysiske lokationer, Søborg, Odense og Aarhus
  • Forhandler af de fem største høreapparatproducenter
  • Ca. 11% af de erhvervsaktive er høreudfordret
Simone S. Nielsen
Skrevet af:

Simone S. Nielsen

Relateret indhold