GettyImages
11.01.23 DI Handel Nyheder

Fra kundedata til reel adfærd

Da BoConcenpt blev opkøbt af en kapitalfond, og forretningen skulle vækste blev arbejdet med kundedata centralt. Med kundedata fik de indsigt i, hvordan de skulle agere for at imødekomme deres kunders behov.

Kundedata er guld værd, når virksomheder forstår at bruge dem på den rigtige måde, der passer til deres virksomhed. Men mange SMV’er bliver udfordret, når de skal finde ud af, hvordan de bedst anvender deres data, så den skaber værdi i hverdagen. Det viser en undersøgelse af 509 danske virksomheder lavet af Brug Kundedata i samarbejde med analyseinstituttet Wilke.

For BoConpect startede arbejdet med kundedata, da de blev opkøbt af en kapitalfond. Med et ønske om at vækste forretningen, var de nød til at forstå deres kunder bedre. Derfor begyndte de at arbejde med kundedata, og hvordan de kunne transformere deres data til reel adfærd ude i deres fysiske butikker. Det gjorde de gennem segmenteringsstudier, og ved at stillede deres kunder spørgsmål, som efterfølgende blev grundlaget for konkret handling.

Når vi i BoConcept kigger på data, så er det ikke data i sig selv, der er vigtig. For os så er det adfærden, som vi primært kigger på. Thomas Lauridsen, head of retail operations i BoConcept.

Ifølge Thomas Lauridsen har kundedata skabt værdi for BoConcept, fordi de bruger den til at undersøge, hvilken adfærd de skal have for at imødekomme deres kunders ønsker, og yderligere hvordan de gør deres kunders ønsker til virkelighed. De benytter kundedata til at understøtte og undersøge, om de reelt lykkes med at implementere den adfærd, som kunderne efterspørger.

Hør Thomas Lauridsen, head of retail operations i BoConcept, fortælle, hvordan de bruger data til at lære om deres kunders adfærd og få hans 5 gode råd til arbejde med data:

v/ Thomas Lauridsen, Head of Retail Operations, BoConcept
Hør, hvordan BoConcept arbejder med at skabe transformation af kundedata til reel adfærd, og hvordan det styrker forståelsen af deres kunder. Thomas Lauridsen giver også fem konkrete råd til, hvordan du kommer godt i gang med at arbejde med data.

DI Handel | Simone S. Nielsen

Hvem er BoConcept?

BoConcept så dagens lys i 1952, og er sidenhen blevet et førsteklasses livsstilsbrand. Med en detailkæde med næsten 300 butikker i mere end 60 lande designer og producerer de moderne møbler, tilbehør og belysning. Derudover tilbyder de deres kunder indretningsservice til en personlig indretning af hjemmet.

Simone S. Nielsen
Alma Carmen Lyngby Christensen
Skrevet af:

Simone S. Nielsen Alma Carmen Lyngby Christensen

Relateret indhold