GettyImages
23.05.23 DI Handel Nyheder

Kundeoplevelsen som en del af virksomhedens strategi

Kundernes behov og adfærd fylder mere hos virksomhederne, og kunderne har i dag mange flere muligheder, når de skal foretage et køb. Derfor bør virksomheder arbejde med CX på et strategisk niveau, og på tværs af hele virksomheden for at skabe det bedste resultat.

Kunder og forbrugere har i dag et hav af valgmuligheder, når de skal foretage et køb. Derfor har kundeoplevelsen fået en stor indflydelse på, hvor kunderne handler. Det betyder, at arbejdet med kundeoplevelsen, både den fysiske og den online, bør være et centralt element i handelsvirksomheders strategi.

Virksomheder der arbejder fokuseret med kundeoplevelsen kan opnå en højere indtjeningsevne i dagligdagen, fordi forbrugere i højere grad vælger ud fra kundeoplevelsen fremfor prisen. Dertil opdager virksomheder ofte nye forretningsmuligheder ved at gennemgå deres CX-arbejde, som ligeledes kan bidrage til at øge indtjeningsevnen.

Knowit Expirence hjælper virksomheder med at skabe den bedste digitale kundeoplevelse

Den digitale kundeoplevelse er inden for de seneste fem år blevet meget mere kompleks og fragmenteret. I dag kræver en succesfuld digital kundeoplevelse, at fokus er på hele det digitale økosystem fremfor at digitalisere enkelte dele af kunderejsen. Det betyder, at virksomheder skal have alle deres touchpoints til at spille sammen for at kunne imødekommende de mange forskellige kunderejser, som kunderne bruger.

Knowit Expirence er en konsulentvirksomheder, der hjælper virksomheder og organisationer med at skabe inspirerende og vedkommende brugeroplevelser på web, mobil og sociale medier. De digitale løsninger, som Knowit udvikler sammen med deres kunder og partnere, findes i alle dele af samfundet – lige fra skoler, sundhedsvæsen og myndigheder til e-handel, events og rejseplanlægning. Se nogle af deres erfaringer.

Som strategisk partner har Knowit Expirence blandt andet hjulpet WindowMaster med at få et nyt corporate website. Æstetisk og brugervenlighed var i fokus samt kundens oplevelse af det digitale produktkatalog, der styrker WindowMasters brand position som en klimabevidst virksomhed og øger salget på tværs af markeder.

Læs mere om deres erfaringer her: Brancher & cases (knowit.dk)

Alma Carmen Lyngby Christensen
Simone S. Nielsen
Skrevet af:

Alma Carmen Lyngby Christensen Simone S. Nielsen

Relateret indhold