Colourbox
09.05.23 DI Handel Nyheder

Skab effektivitet og konkurrencefordele med et digitaliseringsværktøj

Tilbudsgivning og opfølgning kan være en lang og ressourcekrævende proces, men digitalisering baner vejen for helt nye muligheder for hurtigere, nemmere og bedre løsninger.

Digitalisering gennemsyrer flere og flere dele af virksomheden, fordi digitale løsninger løfter effektiviteten og let kan skaleres, hvis behovet opstår. Men det kan være udfordrende og kompliceret at implementere nye IT systemer.

Orderstep har siden 2017 hjulpet små og mellemstore virksomheder med at digitalisere og optimere tilbuds- og salgsprocessen og sikre, at tilbudsgivningen bliver let, af høj kvalitet og at der er fokus på kundeopfølgningen.

Med en digitaliseret proces kan I gøre arbejdet mere ensartet og spare tid som i stedet kan anvendes til salgsdialoger. Ensartede tilbud vil få jeres virksomhed til at fremstå professionel og gennemarbejdet. Det bliver dertil lettere for sælgeren at sammenligne tilbuddene på tværs, hvis det bliver nødvendigt.

Vi ved fra internationale undersøgelser, at sælgerne bruger alt for meget tid på administrative opgaver og hyppigt glemmer eller forsømmer at følge op på tilbuddene. Det er ressourcekrævende at strikke tilbud sammen, og det er derfor vigtigt, at I ikke mister kunderne, fordi der ikke følges op på tilbuddene. En digitaliseret tilbudsgivning vil give jer værktøjer som frigør tid og giver mulighed for at rette jeres fokus på kunden.

Digitaliseret tilbudsgivning og opfølgning i praksis

På Færøerne bruger Hilton Garden Inn Orderstep som eventkalender, således at alle i huset ved hvad der sker mht. alt fra møder, fester og andre arrangementer, og ikke mindst bruger de Orderstep til at sende tilbud til deres kunder.

Når et af Hilton Gardens Inns tilbud ikke bliver godkendt sender systemet en påmindelse, således at sælgeren husker at spørge kunden ind til tilbuddet. På denne måde har man mulighed for at tage fat i kunden igen og måske rette tilbuddet til, så det bliver til en booking. Når kunden har godkendt tilbuddet, så kan det straks konverteres til en ordre, der ligger klar i kalenderen. Det giver personalet mulighed for at planlægge langt ud i fremtiden.

Mød Orderstep til seminar d. 6. jun. kl. 09:00 - 11:30

Få inspiration til, hvordan IT-løsninger kan understøtte din forretning og bliv introduceret til én af metoderne til, at få det optimale ud af digitaliseringens mange muligheder. Vi kommer til at drøfte, hvordan du kan vækste din virksomhed, hvordan du kan arbejde med kundeoplevelsen i tilbudsfasen og ikke desto mindre, hvordan andre virksomheder har optimeret og effektiviseret tilbuds-, og salgsprocesser ved at digitalisere og automatisere denne del af driften.

Alma Carmen Lyngby Christensen
Skrevet af:

Alma Carmen Lyngby Christensen

Relateret indhold