03.10.24 DI Handel Nyheder

Fra start til slut: New Works vil skabe den helstøbte brandoplevelse for deres kunder

Med en skarp D2C-strategi skaber New Works en unik brandoplevelse, der rækker langt ud over produkterne. Fra showroom til digital platform giver de kunderne mulighed for at dykke dybt ned i deres livsstilsunivers.

Raketfilm

Det danske design- og livsstilsbrand New Works har på knap 10 år opnået international anerkendelse med eksport til mere end 40 lande. Produktporteføljen spænder over møbler, belysning og accessoires til styling, men det er ikke det eneste, som kunderne køber ind på.  

For New Works har en ambition om at skille sig ud på andre parametre end blot produkterne, og det vil de gøre med en forretningsmodel, der kombinerer salg direkte til forbrugeren med en integreret brandoplevelse. 

D2C sætter brandoplevelsen i højsædet 

Selvom New Works har et bredt forhandlernetværk, så vægtes forholdet med slutforbrugeren højt. For det er på denne måde, at New Works kan kontrollere kunderejsen fra start til slut og tilbyde en sammenhængende oplevelse for de yngre kunder, som er komfortable med at handle online og de ældre kunder, der har behov for at se og røre produkterne før køb.

”Vi har en forhåbning og en forventning om, at vi kan give kunden en super fed brandoplevelse. De køber ind i en livsstil, og vi ejer hele pakken, indtil den bliver åbnet op i stuen derhjemme,” lyder det fra Nikolaj Meier, CEO og ejer af New Works.

Hos New Works er den integrerede kundeoplevelse et resultat af digitale og fysiske kanaler, der smelter sammen og skaber en rød tråd mellem aktiviteterne. 

Showroom skaber sanselig oplevelse 

Men i et forretningslandskab, hvor forbrugerne bliver mere og mere kritiske, er der behov for at tilbyde noget ekstraordinært. Og det forsøger New Works at gøre gennem deres showroom i København, hvor produkter, farvespil og atmosfære går op i en højere enhed. 

”Det kunne jo være, at vi ikke bare inspirerede kunden til at købe en af vores lamper eller et af vores møbler, men at de sågar vælger at male deres væg i samme farve. Hvis vi opnår det, så har vi ramt plet,” fortsætter Nikolaj Meier.

Online univers som inspirationskilde 

Det er ikke en webshop i traditionel forstand, du ser, når du besøger New Works’ hjemmeside. I stedet bliver du mødt af et æstetisk univers bestående af bl.a. kundegenereret indhold fra Instagram, interviews og såkaldte ”stories”, som er historier i artikel-format. Du kan sågar finde en rejsebeskrivelse fra Sicilien.  

Samtidig giver brandets egen digitale platform forbrugeren mulighed for at se produkterne stylet i en sammenhæng, der taler ind i New Works-livsstilen, og online universet bliver således til en inspirationskilde fremfor blot en salgskanal.  

Eksklusive produkter styrker forholdet til kunderne 

For at styrke kunderelationen, har New Works som en del af deres D2C-strategi desuden valgt at sælge enkelte designs på brandets egne kanaler. Det drejer sig om særlige objekter udviklet i samarbejde med kunsthåndværkere, som ikke er tilgængelige for forhandlernetværket, men som kun sælges gennem New Works selv.  

På den måde får forbrugerne noget hos New Works, som de ikke kan få andre steder, og det er med til at elevere relationen mellem kunderne og brandet.  

”Det vi oplever er, at vi lige så stille får opbygget en fanskare, altså kunder der følger os i tykt og tyndt. [] Det formår vi, når vi har den direkte dialog med slutforbrugeren,” afslutter Nikolaj Meier.

Selma Stokbæk
Skrevet af:

Selma Stokbæk

Relateret indhold