DI Handel Nyheder

Den elektroniske eESPD til udbud er klar

Med den nye udbudslov, skal alle tilbudsgivere udfylde den standardiserede egenerklæring (ESPD), når de byder på et udbud. Den elektroniske version ligger nu klar, og den midlertidige fysiske, der har været brugt siden 1. januar 2016, kan pakkes væk.

Den såkaldte eESPD, som alle tilbudsgivere skal udfylde i forbindelse med et udbud, ligger nu klar og er-statter den midlertidige fysiske version. eESPD’en er en erklæring tilbudsgiver udfylder som en del af til-buddet, som foreløbigt bevis for, at de opfylder kriterierne i udbudsmaterialet med hensyn til egnethed, ud-vælgelse og udelukkelse. Når tilbuddene er afleveret og evalueret, er det kun den vindende tilbudsgiver, der skal dokumentere, at det der er skrevet i egenerklæringen er korrekt.

Du kan læse mere om eESPD’en og finde den vejledning, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har lavet om hvordan man udfylder eESPD’en på nedenstående links:

Bedre udbud

eESPD klar til brug

Relateret