30.01.17 DI Handel Nyheder

Få indsigt i dine kunder! Vi søger virksomheder til et ambitiøst projekt

Kundefokus, Customer Centricity eller Customer Experience Management. Kært barn har mange navne, og kundefokus er i den grad et emne, der fylder i såvel bestyrelser som direktioner i danske Business-to-Business virksomheder.

Men hvad betyder kundefokus i en B2B virksomhed? Hvad skal der til? Og hvilke barrierer skal man overkomme, hvis man som B2B virksomhed ønsker at drive en kundecentreret virksomhed, hvor kunderne mærker, at de er i fokus – og som afspejler sig på såvel top og bundlinje? Det er nogle af de spørgsmål, der stilles skarpt på i nyt forskningsprojekt med DI Handel, CBS og Customer Agency.
 

For-projekt: Hvordan oplever kundernes vores ambition om at være kundeorientererede?

Forskningen indledes med et for-projekt, hvor 10 danske B2B virksomheder deltager i en undersøgelse, der dækker en række interne parametre for at drive kundeorientering og kundekultur. Derudover gennemføres en ekstern undersøgelse, hvor virksomhedens kunder evaluerer virksomhedens kundekultur.

På den måde bliver det muligt at holde virksomhedernes selvbillede op mod det billede af virksomhedens kultur, som deres kunder har fået  i deres daglige omgang med virksomheden.

Dette giver de deltagende virksomheder en god forudsætning for at forstå, hvordan virksomhedernes kundevendte initiativer og ambitioner bliver modtaget af kunderne.

Har du lyst til at være med?

Der er i skrivende stund 4 virksomheder tilknyttet for-projektet, så vi har brug for yderligere 6 virksomheder, der er nysgerrige på at forstå, hvordan deres kunder opfatter dem.

Hvis du er interesseret eller har spørgsmål omkring eventuel deltagelse, skal du være meget velkommen til at kontakte Peter Aakjær Jensen fra Customer Agency på pj@customeragency.dk eller Tevin Lac fra DI Handel på tela@di.dk

Der er ingen økonomiske forpligtelser forbundet med deltagelse i for-projektet og jeres resultater er selvfølgelig fortrolige. Til gengæld forventer vi, at I kan bidrage med tid og engagement i for-projektet, så vi har den data, vi har brug for, når forskningsprojektet igangsættes.

DOWNLOAD og læs mere om projektet

Jeres udbytte

1. En rapport med din virksomheds besvarelser, hvor det fremgår hvordan kunderne oplever jeres kundekultur

 

2. I vil kunne se benchmark til selvopfattelsen blandt andre virksomheder

 

3. Du og din virksomhed har mulighed for at forblive anonyme, men afhængig af analysens resultater vil du også kunne få mulighed for at præsentere, hvordan din virksomhed arbejder med kundeorientering for en bred gruppe af DI’s medlemmer

 

4. Du og dine kunder vil blive en del af et forskningsprojekt, der kaster lys over forholdet mellem virksomheders selvbillede og den faktiske opfattelse af virksomheden.

Jeres bidrag

1. Optil 50 ledere/medarbejdere med kundekontakt skal besvare et spørgeskema

 

2. I skal udpege 150-200 kunder som skal besvare spørgeskemaet for den eksterne undersøgelse, der foregår via e-mail

Om parterne

Handelshøjskolen i København, Copenhagen Business School (CBS), er i dag et af Danmarks 8 universiteter og har 20.000 studerende og ca. 1500 medarbejdere - forskere, ph.d. studerende og administrativt personale.

Customer Agency er en konsulentvirksomhed i Wilke Gruppen, som har specialiseret sig i måling, design og implementering af kundefokus i Business to Business virksomheder. Du kan læse mere om Customer Agency på deres hjemmeside: www.customeragency.dk

Skrevet af:

Tevin Lac

Relateret indhold