12.03.18 DI Handel Nyheder

Kom godt i gang med Content Marketing

MARKETING: Inden for marketing ses en stærkere og stærkere tendens til, at kunderne uddanner sig selv på kunderejsen. Tal fra analysehuset Forrester viser, at kunderne selv foretager helt op mod 70 pct. af kunderejsen, inden de tager kontakt til en leverandør. Derfor er Content Marketing til hver købsfase vigtigere end nogensinde.

I februar 2018 satte DI Handel fokus på E-mail Marketing og Content Marketing på et formiddagsseminar i DI med direktør Nikolaj Mogensen fra Quisma, der er et digitalt bureau med fokus på performance marketing.

- For DI Handel er det vigtigt at holde vores medlemmer a jour med de aktuelle marketing-discipliner og udvikle medlemmernes kompetencer. Derfor er dette arrangement bare et ud af en række arrangementer med fokus på digital markedsføring, siger konsulent Søren Münster fra DI Handel.

Tre gode råd til at vinde kunderne Hos Quisma arbejder de med Marketing Content, der skal skabe relevans, værdi og vækst. Det gør de ved hjælp af analyser, strategi samt eksekvering og udvikling af koncepter og indhold.

- Hvis I vil være med i kapløbet om at vinde kunderne, så er mit bedste råd, at I skal lave indhold, der passer til de forskellige købsfaser, siger Nikolaj Mogensen.

Her er hans tre bedste råd til virksomheder der skal i gang med Content Marketing:

  1. Det rigtige indhold: Sørg for at lave det rigtige indhold ved at se på, hvad dine kunder søger efter og spørger om på Google. Gå datadrevet til værks, når du laver din content plan, for ellers risikerer du at bruge tid på indhold, der ikke er relevant eller brugbart for dine kunder.
  2. Content Plan: Hav en content plan og følg den. Hvis du ikke sætter deadline og krav over for dig selv og din organisation, så bliver dit indhold ikke til noget. Så sørg for at lave en plan.
  3. Content upgrades: Sørg for at samle e-mails og leads op med dit indhold. Så giv ikke det hele gratis væk, men skab content upgrades, f.eks. indhold hvor dine kunder skal opgive deres e-mail for at få fat i mere indhold. På den måde får du e-mails, som du kan arbejde langt mere effektivt med i din markedsføring.

Fakta

Content Marketing er en overordnet betegnelse for marketingaktiviteter og formater, der involverer produktion og deling af indhold for at tiltrække og engagere klart definerede og anerkendte nuværende og potentielle målgrupper med henblik på at skabe rentable kunderelationer.
Liv Thøger-Aldahl
Skrevet af:

Liv Thøger-Aldahl

Relateret indhold