Mit møde med en AI assistent
AI: Kunstig intelligens har været omtalt meget de sidste par år. Nu begynder vi at se konkrete hverdagseksempler på brug af machine learning og AI. Det drejer sig blandt andet om områder, hvor der er meget data tilgængelig. Her kan AI-løsninger give værdi, fordi de kan hente relevant data og krydse den med andre datakilder og derigennem f.eks. anbefale særlige produkter, rådgive dig i brugen af produkter eller anbefale særlige services.
På et virksomhedsbesøg i New York i midten af januar skulle jeg med Ally hos en dansk stiftet virksomhed, som hedder X.ai. De har udviklet en mødebookingassistent ved navn Amy/Andrew, som kan hjælpe med at planlægge møder med udgangspunkt i en eksisterende e-mail tråd.
Inden jeg rejste til New York, havde jeg skrevet med Amy for at booke et møde med Ally hos X.ai. Hvad jeg ikke vidste var, at Amy var en AI robot. Faktisk nåede jeg at skrive, at jeg så frem til at hilse på hende.
Min oplevelse med Amy ser sådan ud:
On Sun, January 14th, 2018 at 1:30 pm (EST), Søren Münster <somu@di.dk> wrote:
Hi Amy
How about tomorrow at 11 or just after lunch at 1.30 or 2 pm?
Would that be possible?
With kind regards Søren Münster
-------------------------------
Hi Søren,
Ally has asked me to reach out again about this meeting.
Ally has let me know this meeting will be Monday, Jan 15 at 1:30 PM EST (Eastern Standard Time).
I'll go ahead and send out an updated invite.
Amy
Amy Ingram | Personal Assistant to Ally Schneider x.ai makes an AI personal assistant who schedules meetings ----------------------------------
Sådan fungerer Amy og Andrew
Måske har du allerede haft kontakt med en AI løsning uden at vide det. Amys svar og sprog er så virkelighedstro, at jeg simpelthen havde forventet, at Amy var Allys personlige og menneskelige assistent. Men Amy er altså en 100% AI styret assistent.
Amy er e-mailstyret, og du skal blot sætte amy@x.ai eller andrew@x.ai som CC-modtager af e-mailen, så vil Amy/Andrew selv finde ud af hvem deltagerne er, og hvor lang tid mødet skal vare.
Ifølge X.ai bruger vi i gennemsnit otte e-mails pr. aftalt møde, og med et tidsforbrug på ca. 15 minutter for hvert møde kan din tidsbesparelse løbe op i mange dage. Dage som kan bruges på mere kundekontakt eller andre steder, hvor din tid kan skabe mere værdi.
Amy forstår kun engelsk lige nu, men med tiden vil vi også se lignende løsninger på andre sprog.
Du kan se denne video, som forklarer, hvordan Amy/Andrew virker.
x.AI, The Robot Secretary | Living in the Future
The Telegraph