Salg til det offentlige

I DI Handel arbejder vi for at lette virksomhedernes adgang til det offentlige marked. Det gør vi i dialog med virksomheder og beslutningstagere og ved at give virksomheder fra forskellige brancher mulighed for at mødes og dele erfaringer.

Stat, kommuner og regioner køber hvert år ind for 300 mia. kroner. Det gør det til et interessant marked, ikke mindst for handelsvirksomheder. DI Handel arbejder for at lette virksomhedernes adgang til det offentlige marked. Det gør vi i tæt dialog med medlemsvirksomhederne og centrale interessenter på området.
 

Omkostningerne skal ned

Blandt de udfordringer, som handelsvirksomhederne møder, er manglende branchekendskab og uhensigtsmæssige krav i udbudsmaterialet. Det samme gælder i kontraktperioden, hvor f.eks. krav om hyppig levering fordyrer opgaven for virksomhederne. I sidste ende er der imidlertid kun kunderne til at betale de ekstra omkostninger.

DI Handel opfordrer derfor sammen med virksomhederne til øget dialog imellem parterne. Særligt skal der fokus på de skjulte omkostningsdrivere, der fordyrer opgaveløsningen for virksomhederne.

Styrk dialogen

Vi vil altid gerne i dialog med virksomheder, offentlige ordregivere og andre interessenter på området, så kontakt os gerne, hvis du har noget på hjerte.

For vores medlemsvirksomheder har vi etableret en netværksgruppe under navnet DI Handels Udbudspanel. Her mødes erfarne tilbudsgivere og udveksler erfaringer med salg til den offentlige sektor, ligesom vi løbende har besøg af forskellige dialogsøgende offentlige ordregivere.

Læs mere om DI Handels Udbudspanel her: DI Handels Udbudspanel

Line Stentoft Andersen

Chefkonsulent

  • Direkte +45 3377 4842
  • Mobil +45 2112 9407
  • E-mail lisa@di.dk