Bliv inspireret
Få inspiration til hvordan du kan gøre dig selv og din handelsvirksomhed parat til fremtiden gennem en lang række case-historier med spændende virksomheder.

Luxplus har skabt en butik med fokus på de unges adfærd
Det kan virke overraskende, at man efter 11 år som succesfuld onlineshop åbner en fysisk butik, men det er præcis hvad skønheds-shoppen Luxplus har gjort. Og den er indrettet på de unges præmisser.

Hvad driver fremtidens kolleger?
Passion og karriereveje går igen i snakken med de to talenter fra Bygma, Cathrin Pedersen Deleurand og Can Mustan Acili, der har taget turen igennem Bygmas elevprogram.

Sådan tiltrækker New Works fremtidens forbrugere
Virksomheder som designbrandet New Works må have et stærkt fokus på konstant at udvikle sig for at møde fremtidens forbrugere, deres krav og forventninger.

"Forbrugerne bliver mere og mere krævende"
Lakrids by Bülow startede med en vision om at få verden til at elske lakrids - og brandet er blevet en stor succes - men stiller i dag større krav om bæredygtighed, og det har givet virksomheden en ny opgave.

De unge indkøbere kan og vil selv
Da Hans Høj startede sin virksomhed for 30 år siden, foregik B2B-salg primært gennem trykte kataloger, telefonopkald og personlige relationer. I dag foretrækker hoveddelen af B2B-indkøbere internettet, og de nye tider har krævet nye salgsmetoder.

Bygma skal, ligesom kunderne, træffe flere bæredygtige valg
For fire år siden gik Elnaz Ehsani ind ad dørene hos Bygma Gruppen i Søborg med en opgave: Byggecenterkæden skal ikke alene træffe flere bæredygtige valg – Det skal kunderne også.

Eventyrsport har 6-doblet lageret for at sikre sig i en mere usikker verden
Øget konkurrence og geopolitiske udfordringer får Eventyrsport til at investere massivt i dansk storlager for at kunne levere hurtigt og sikkert.

Planet Nusa skaber værdi med community-branding
Planet Nusa har etableret sig inden for sportstøjbranchen med fokus på fællesskab og involvering af kunderne som en grundlæggende del af deres brand.

Q8's nye Ungeministerium engagerer de yngre medarbejdere
Helle Dahlgren Skov er direktør i Q8 for Danmark og Sverige, og hun har særligt Generation Z i tankerne, når hun skal forme virksomhedens fremtid.

Bygma vil tættere på de unge på skolebænken
I Bygma har de taget konsekvensen af et faldende elevtal på erhvervsskolerne – og en rekrutteringsudfordring, der bliver større og større. Nu vil de rykke ind i klasselokalerne for at gøre handelskarrieren mere attraktiv.

Morsø Jernstøberi vil gøre grøn til det nye sort
Omstillingsparatheden er et område, Morsø Jernstøberi har prioriteret særligt højt, og her har bæredygtighed spillet en central rolle.

Holo vil gøre fremtidens transport førerløs
Holo blev etableret i 2016 af bilkoncernen Semler Group med det formål at adressere den udvikling, der sker inden for autonom mobilitet, og de muligheder, der kan skabes for fremtiden.

Bliv fremtidsparat – forvent det uventede
Hos STARK Danmark er fremtidsparat mere end et nyt begreb i en forkromet strategiplan.

Igen i år mangler Bygma handelselever
Stor tilstedeværelse, nye kampagner og et helt nyt Bygma Talentlegat har gjort en positiv forskel – men igen i år står Bygma med for få elever.

Fra kortsigtede til langsigtede visioner
Bang og Olufsen har altid været gode til at producere lyd og førende i at lave et godt og holdbart design, men i fremtiden skal de kunne endnu mere.

Tilpasning er nøglen i et omskifteligt landskab
Hvis man spørger CEO i Eventyrsport Lars Sejer Sørensen, ser vi en verden i konstant forandring, især inden for kundeservice og logistik.

Dygtig arbejdskraft skaber fremtidig succes
CEO Claudio Christensen fremhæver betydningen af "employer branding" som et kritisk værktøj for at møde udfordringerne med manglende arbejdskraft.

Kunstig intelligens skaber muligheder for handelsbranchen
Microsoft udforsker potentialet af kunstig intelligens som et redskab til at generere betydelig værdi inden for detail- og handelssektoren.