Bang & Olufsen: Fra kortsigtede til langsigtede visioner
For at imødegå fremtidens udvikling af nye teknologier har Bang & Olufsen omdefineret deres strategiske tilgang fra kortsigtede til langsigtede visioner, der prioriterer blikket mod fremtidens teknologiske landskab.
I denne strategiske forvandling har Bang & Olufsen ikke kun for øje at forblive teknologisk relevante, men også at være pionerer og formidlere af innovation. Deres visioner strækker sig ud over det traditionelle lyd- og designunivers og ind i et rum, hvor kunstig intelligens (AI) og avancerede teknologier udgør grundlaget for en ny æra af forbrugeroplevelser.
Bang og Olufsen har altid været gode til at producere lyd og førende i at lave et godt og holdbart design, men i fremtiden skal de kunne endnu mere. Virksomheden har erkendt nødvendigheden af at skabe en relevant, engagerende og fællesskabsorienteret brandidentitet, særligt rettet mod de yngre segmenter af forbrugere. Det handler ikke længere blot om produkter, men om at skabe en overordnet oplevelse, der taler til følelser og samhørighed.
Vi skal definere, hvem vi gerne vil være Malene Brinkland Hansen, Head of Strategy and Transformation hos Bang & Olufsen
Som resultat skal dette nye kapitel forene den velkendte arv af lydkvalitet med nutidens krav og fremtidens forventninger, og cementerer Bang & Olufsen som en visionær kraft i den stadigt skiftende teknologiske horisont. Således skal brandet tale til de nye generationer, såvel som til de traditionelle tilhængere.
Kunde- og markedsforståelse
Fred og frihandel kan vi ikke længere tage for givet. Usikkerheden tager til, og vores forståelse af verden omkring os er under forandring. Og det gør vores forbrugere også.
Bliv fremtidsparat