Lakrids by Bülow: "Forbrugerne bliver mere og mere krævende"
Johan Bülow startede Lakrids by Bülow med en ambitiøs vision om at få verden til at elske lakrids. Det blev en stor succes, og den danske tradition er nu udbredt globalt. Men forbrugere stiller i dag større krav om bæredygtighed og det har givet virksomheden en ny opgave.
At imødekomme forbrugernes krav handler ikke kun om at implementere bæredygtige initiativer, men også om at kommunikere dem klart og tydeligt.
"En meget vigtig tendens er, at forbrugerne bliver mere og mere krævende og også meget mere vidende," siger administrerende direktør, Fredrik Nilsson og fortsætter: "Forbrugerne sætter pris på gennemsigtighed".
Denne indsigt har Lakrids by Bülow taget til sig, og virksomheden prioriterer derfor kontakten med kunderne på tværs af alle salgskanaler.
Et univers for bæredygtighed
Lakrids by Bülow sælger deres lakridser gennem tre primære kanaler: deres mange forhandlere, deres webshop, hvor du som forbruger kan fordybe dig i produkterne og bestille dem direkte til dit dørtrin, samt brandets 40 fysiske butikker.
Det betyder, at det er gennem virksomhedens D2C-salg, der fylder to tredjedele af forretningen, at forbrugerne har den direkte kontakt med brandet.
Når man bevæger sig ind på hjemmesiden, finder man et univers for bæredygtighed, hvor man bl.a. kan læse om den B Corp-certificering, som virksomheden opnåede i starten af året.
Her kan kunderne også læse om skiftet til 100% grøn energi i produktion, en reduktion af vandforbruget med 34% siden 2016, introduktionen af 100% genanvendelige plastbeholdere med mere.
Disse initiativer er vigtige, fordi de nordiske forbrugere kræver det af brandet, men det er også en forventning fra den tyske og amerikanske forbruger, at et dansk brand er i front, fortæller Nilsson.
Medarbejderne har også et ansvar
Men kommunikation på bæredygtighedsområdet stopper ikke ved hjemmesiden, for de fysiske butikker spiller også en vigtig rolle. Her her kan kunderne smage og føle produkterne, samtidig med at de får svar på spørgsmål om alt fra smag til produktion.
“Produktet er vigtigt, men det er historien omkring det også. Så det er vigtigt, at vores medarbejdere i butikkerne giver forbrugerne den historie,” fortæller Fredrik Nilsson og følger op:
"Vi skal kunne svarer på deres spørgsmål. Og så skal vi selvfølgelig have fuldstændig styr på hele vores værdikæde".
Og med mere end 40.000 femstjernede anmeldelser tyder det på, at de er rigtig godt på vej.
Bæredygtighed
Vi skal blive bedre til at passe på planeten. På naturen. Og på vores virksomhed i fremtiden.
Bliv fremtidsparat